Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ette pue lastanne sään mukaisesti?

Vierailija
02.07.2014 |

Äsken puistossa nähtyä: paria poikkeusta lukuun ottamatta kaikki lapset ulkoilivat säähän sopimattomissa vaatteissa. Täällä satoi aamusta saakka oikein reippaasti, mutta lapsilla oli lenkkareita tai tennareita, tavallisia tumppuja tai sormikkaita, pelkkä pipo päässä ilman huppua jne. Useimmilla sentään päällysvaatteet olivat säänkestävät, mutta mitä järkeä siinäkään on, jos kaatosade kastelee lapsen jalat, kädet ja pään. Osa lenkkareista on tietysti voinut olla gore-texiä, mutta yhtä kaikki nekin hörppäävät vedet lätäköissä loiskutellessa. Ja äidit siellä sitten huutelivat, että "Jasper heti pois sieltä sateesta, mee vaikka tonne kiipeilytelineen alle sadesuojaan. Ja lätäköihin EI saa mennä!"

Kertokaa mammat, miksette pue lapsianne sadevaatteisiin? Miksi edes lähteä ulos, jos siellä ei saa leikkiä vaan pitää kököttää sateensuojassa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:03"]Kuka hullu edes ulkoilee sadesäällä?

[/quote]

Kuka hullu pitää lapsiaan sisällä Suomessa about puolet vuodesta? Varmaan kurjaa tänä kesänä, kun eivät ole paljon nokkaansa voineet ulos pistää.

Vierailija
2/28 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äidit ovat niin heinoja, että lapsillekaan ei voi laittaa kurahousuja ja sadetakkia, kun se ei ole tyylikästä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:16"]Kun äidit ovat niin heinoja, että lapsillekaan ei voi laittaa kurahousuja ja sadetakkia, kun se ei ole tyylikästä!

[/quote]

tämä, tai laiskuus varmaan.

Vierailija
4/28 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pelkkä pipo päässä ilman huppua" 

Öö?

Vierailija
5/28 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 11:40"]"pelkkä pipo päässä ilman huppua" 

Öö?

[/quote]

Niin siis kaatosateella, eiköhän se pipo ole viidessä minuutissa läpimärkä. Ap

Vierailija
6/28 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, itse en käsitä miksi pitää ulkoilla kaatosateessa. 

Vierailija
7/28 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 11:47"]Jaa-a, itse en käsitä miksi pitää ulkoilla kaatosateessa. 

[/quote]

Ei varmasti ole mikään pakko, jos lapsi viihtyy hyvin sisäleikeissä. Itse tykkään ulkoilla ja lapsi tykkää myös. Ja onhan raitis ilma ja liikunta sata kertaa parempi vaihtoehto kuin sisällä nököttäminen, ainakin mun mielestä.

Vierailija
8/28 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään aina jaksa pukea lapsia sukelluspukuun kesällä... Ehkä asuvat lähellä ja menevät sitten kotiin, kun tulee kylmä? Taaperon suojaisin paremmin, mutta isommilla ei ole kesällä niin väliä, kertovat kyllä, kun tulee kylmä. Tämä siis silloin, kun tiedän, että voidaan vaihtaa sitten kuivaa päälle ulkoilun jälkeen.

Vierailija
9/28 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne lapset kärsii ihan hirveesti, kun niiden äidit joutuu nyt pestä lisää pyykkiä

Vierailija
10/28 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu edes ulkoilee sadesäällä?

Vierailija
11/28 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 11:40"]"pelkkä pipo päässä ilman huppua" 

Öö?

[/quote]

Niin siis kaatosateella, eiköhän se pipo ole viidessä minuutissa läpimärkä. Ap

[/quote]

Ja se pitää olla nimenomaan sadetakin huppu. Mulla oli itelläni keväällä kaatosateessa huppu pipon päällä ja vesi tuli kyllä hupunkin läpi ja pipo kastui alla läpimäräksi kun se oli vain ulkoilutakki eikä sadetakki. Olin muutenkin ihan läpimärkänä.

Vierailija
12/28 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lämpöasteita kuitenkin aikalailla, tulee hengittämättömissä kumivaatteissa (sadevaatteet ja saappaat) kuuma! Ainakin niillä leikkivillä lapsilla, vieressä seisovista vahemmista en tiedä.

Vierailija
13/28 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen usein ja erityisesti helteillä kun ei lasten ihoa ja päitä osata suojata asianmukaisesti.

Vierailija
14/28 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miten on ap jaksat nipottaa tällaisesta. Mulla on kolme lasta joista yksi kuumakalle poika ja yksi taas vilukissa tyttö. Puen heidät jopa samalla ulkoilulla eri tavoin,oi kauheeta. Lapset ei edes kuole eikä kylmety eikä vilustu jos hetken on sormet kylmänä. Miksi pitää kaikesta tehdä älytön numero?

Vierailija
15/28 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisko niin, että kun on kotoa lähdetty niin ei ole satanut. Me ulkoilemme mielellämää sadesäässä ja kunnon vaatteet niskassa se on mukavaa. Mutta on meillekkin käynyt niin, että kun  olemme lähteneet liikenteeseen ei ole satanut ja olemme sitten olleet väärin pukeutuneita.

Vierailija
16/28 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä yrittänyt noille lapsille sanoa ja opettaa, miten pukeutua sateeseen ja kylmään keliin, mutta ei ne välitä. 15-vuotiaskin lähtee kangaskengissä ulos, vaikka kylmä ja märkää. Minkäs teet? Ei suostu pukemaan saappaita, vaikka olen luvannut siinä auttaa. Ei mene pipokaan päähän enää toukokuussa, ei vaikka kuinka kylmä tuuli olisi. Huoh. Kerran oli töissä ollessani lähtenyt ulos shortseissa ja t-paidassa, vaikka tuulipukukeli olis ollut.

Tiedän, olen huonosti kasvattanut...

Vierailija
17/28 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 20:50"]

No olisko niin, että kun on kotoa lähdetty niin ei ole satanut. Me ulkoilemme mielellämää sadesäässä ja kunnon vaatteet niskassa se on mukavaa. Mutta on meillekkin käynyt niin, että kun  olemme lähteneet liikenteeseen ei ole satanut ja olemme sitten olleet väärin pukeutuneita.

[/quote]

Miten paksuissa sadevaatteissa ulkoilu voi olla mukavaa? Eikö teillä tule kuuma ja kostea sisältäpäin. Se on kyllä totta että sade voi yllättää, meilläkin kaatosateessa tuli vedet äkkiä ulkoilupukujen läpi kun ei ollut sadeasuja mukana.

Vierailija
18/28 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 20:53"]Mä olen kyllä yrittänyt noille lapsille sanoa ja opettaa, miten pukeutua sateeseen ja kylmään keliin, mutta ei ne välitä. 15-vuotiaskin lähtee kangaskengissä ulos, vaikka kylmä ja märkää. Minkäs teet? Ei suostu pukemaan saappaita, vaikka olen luvannut siinä auttaa. Ei mene pipokaan päähän enää toukokuussa, ei vaikka kuinka kylmä tuuli olisi. Huoh. Kerran oli töissä ollessani lähtenyt ulos shortseissa ja t-paidassa, vaikka tuulipukukeli olis ollut.

Tiedän, olen huonosti kasvattanut...

[/quote]

No mitähän huonosti kasvattamista näet tuossakin? Itsehän varmaan noudatit 15-vuotiaana äidin neuvoa ja laitoit kumisaappaat jalkaan? Huolestuttavampaa olisi mielestäni se, jos lapsi näin suostuisi tekemään. :)

Vierailija
19/28 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisia superäitejä kun rankkasateessa jaksavat ulkoilla lastensa kanssa ja sinä jaksat valittaa vaatteista! Me pysytään sisällä kun sataa, vaikka lapsilla on joka säähän sopivaa vaatetta mutta itse en jaksa sateessa seistä... Ulkoilkoot päivähoidossa säässä kuin säässä.

Vierailija
20/28 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 21:00"]

Itsehän varmaan noudatit 15-vuotiaana äidin neuvoa ja laitoit kumisaappaat jalkaan? Huolestuttavampaa olisi mielestäni se, jos lapsi näin suostuisi tekemään. :)

[/quote]

Ai olisi huolestuttavaa jos 15 vuotias vielä pukeutuisi sään mukaisesti? Nyt ymmärrän miksi aikuisillakaan ei juuri koskaan ole sadevaatteita ja saappaita vaikka sataa kaatamalla. Kun yli 15 vuotiaan on niin noloa pukeutua niihin niin mieluummin mennään ulkoilupuvuissa ja lenkkareissa ja kastutaan päästä varpaisiin läpimäräksi. Tiedän kokemuksesta että pelkkä ulkoilupuku ei kauaa pidä vettä kun kaatamalla sataa vaan hetkessä tulee läpi ja kaikki vaatteet kastuvat. Ja tietenkin myös hupun alla olevat hiukset ja pipo kastuvat kun huppu laskee veden läpi.