Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun aamutv:ssä puhuvat Dianasta ”se”

Vierailija
01.07.2021 |

Onko ihan Ok nykyään puhua ihmisistä, varsinkin kuninkaallisista ”se”?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On!

Se on täysin normaali tapa puhua ihmisestä Suomessa. Hän kuulostaa poikkeuksetta idioottimaiselta hienostelulta. Tähän käytäntöön saavat luvan kanssa poikkeuksen varsinaissuomalaiset, joilla hän kuuluu murteeseen.

Vierailija
2/10 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on sullakin murheet 🙄 Hyvä ettei sulla ole mitään vakavampaa, mistä ärsyyntyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttimaistahan se on kun sanoo ihmisestä Se. Eläimistä sanotaan se. Mutta tämä onkin persu-junttila

Vierailija
4/10 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on " se" ja koira on " hän". Eli mä puhun myös Dianasta "se".

Vierailija
5/10 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuo se nämä nuo ne.

Vierailija
6/10 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen pulliainen se Diana oli. Anorektinen ja ilmeisen neuroottinen muija. Älykkyydestä en tiedä, mutta eipä tuo ainakaan mitään erityisen älykästä ole sanonut eikä kirjoittanut. Järkyttävän määrän tuhlasi rahaa. Pelkästään kenkiin pisti viikossa enemmän rahaa kuin keskivertoduunari sai kovalla työllä vuodessa. Erityisen kauniskaan ei ollut. Minulla ei sinänsä ole mitään Dianaa vastaan mutten kyllä ymmärrä, mitä kummallisen hienoakaan siinä naisessa on. Lähiön ostoskeskuksesta löytää ihan samanlaisia naisia.

Vierailija
7/10 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisistä ylipäätänsä sanoo "se", niin kyllä voi kuninkaallisistakin sanoa "se". Suomi ei ole monarkia.

Vierailija
8/10 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuressa osassa Suomen murteita sanotaan ihmisistä se. Itselleni oli ennen koulua ihan vierasta, että ihmisistä edes voisi käyttää sanaa hän. Ekojen luokkien aineissa olen systemaattisesti käyttänyt sanaa se, paitsi kirjoittaessani lemmikeistä, jotka olivat hän tai he.

Koulussa oli myös yksi ulkomailta muuttanut lapsi, joka sanoi hän. Hänen puhetapaansa pidettiin vähän outona, mutta "sai anteeksi", koska oli kasvanut lapsuutensa poissa Suomesta. Pirkanmaalta olen kotoisin.

Vierailija
9/10 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona, työttömyys ja muut ongelmat ovat näköjään menneen talven lumia, kun ihmiset ärsyyntyvät noin pienestä.

Vierailija
10/10 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitäisi sanoa? Hänen Kuninkaallinen Korkeutensa, Walesin prinsessa Diana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi