Pyydän anteeksi, sinä jonka enon hauta häpäistiin
Ilmeisesti on tämä tapaus: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014070118454523_uu.shtml
Anteeksi, etten uskonut.
Kommentit (16)
Niin, tällä palstallahan nimen omaan on tärkeintä hihkaista provoksi heti kaikki aloitukset, jotka vähänkään tuntuvat siltä.
Ihmettelen vaan että miksi...
Hienoa kun pyysit anteeksi!
Ärsyttää tällä palstalka jatkuvaprovon huuto.
Hieno ele tuo anteeksi pyyntö! Hatun noston arvoinen teko! Voi kunpa moni moni muukin tekisi samoin, mutta tuskin tulee tapahtumaan. :(
Ja mitä tuohon juttuu tulee, niin kamalaa! Toki sairaalassakin työskentelevät ovat vain ihmisiä ja tekevät virheitä, mutta tuo alkaa olemaan jo sen luokan virhe ettei toivottavasti ikinä tule enää toistumaan!
Viimeks eilen järkytyin näitä omasta mielestään niin nokkelia, tilannetajuttomia ja todella ilkeitä provohuutelijoita kun luin täältä ketjua äidistä, joka joutuu odottamaan lähes viikon kohtuun kuolleen vauvansa synnytyksen käynnistystä. Siellähän joku kommentoikin, että ota yhteys iltapäivälehteen. Jo on sairaaksi mennyt, että pitäisi omat henkilökohtaiset tragediat "todistaa" joillekin random palstamammoille jotta välttyisi ilkeilyiltä ja sairaaksi valehtelijaksi syyttelyiltä. Häpeän syvästi kaikkien teidän puolesta jotka moiseen syyllistytte, miettikää ja hävetkää (jos osaatte, tuskin).
7: Kannattaako tänne tulla kertomaan kohtukuolemista tai yhtään mistään itselle tärkeistä asioista? Itse en tulisi, vaikka maksettaisiin miljoona. Ellei ole ensimmäistä kertaa av:lla, niin pitäisi tietää, mitä niskaan tulee. En todellakaan puolusta törkyilijöitä, mutta on kirjoittajallakin oma vastuu, jos tällaiselle palstalle tulee. Ja ei, minä en ole provoilija. Päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 16:23"]
7: Kannattaako tänne tulla kertomaan kohtukuolemista tai yhtään mistään itselle tärkeistä asioista? Itse en tulisi, vaikka maksettaisiin miljoona. Ellei ole ensimmäistä kertaa av:lla, niin pitäisi tietää, mitä niskaan tulee. En todellakaan puolusta törkyilijöitä, mutta on kirjoittajallakin oma vastuu, jos tällaiselle palstalle tulee. Ja ei, minä en ole provoilija. Päinvastoin.
[/quote]
No, sinä olet sinä, kaikki muut eivät kuitenkaan toimi kuten sinä, yllätys yllätys.. Aika erikoista, että peräänkuulutat omasta tragediastaan kirjoittavan "vastuuta", minusta kun ensisijaisesti tulisi miettiä niiden tieten tahtoisesti toista loukkaavien ja solvaavien viestiä kirjoittajien "vastuuta", missä se on? Ymmärrän hyvin, että yhtäkkisessä traumaattisessa tilanteessa palstalle kirjoittaminen voi olla paljon helpompaa kuin vaikeiden tunteiden purkaminen muilla tahoilla. Itselläkin on siitä kokemusta, ja tulee muistaa, että täällä on myös ihania ja asiallisia vastaajia. Ikävää vain (liian laimea sana, oikeasti kuvottavaa), että se empatia tuntuu olevan joillekin täysin vieras käsite. Jos saa kirjoittaa anonyyminä, suolletaan mitä tahansa paskaa?? Säälittäviä tällaiset yksilöt, ei voi olla kovin mittavilla älynlahjoilla siunattu...
Kannattaa sitä omaa katkeruuttaan ja tyytymättömyyttä omaan elämäänsä palstalla purkaessa muistaa, että siellä on ihan oikea ihminen ruudun toisella puolella niitäkin vastauksia lukemassa, ja enpä yhtään ihmettele, että sen eilisen mainitsemani ketjunkin ap lopetti kommentoinnit (kuten toivottavasti ketjun lukemisenkin) hyvin lyhyeen.
Minua ärsyttää, kun täällä palstalla on oikeasti paljon säälittäviä provoilijoitakin. Useat ovat kertoneet vain provoilevansa. Silloin tuntee itsensä tyhmäksi, kun yrittää oikeasti auttaa ja vastata kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 16:42"]
Minua ärsyttää, kun täällä palstalla on oikeasti paljon säälittäviä provoilijoitakin. Useat ovat kertoneet vain provoilevansa. Silloin tuntee itsensä tyhmäksi, kun yrittää oikeasti auttaa ja vastata kunnolla.
[/quote]
Jos jonkun elämä ihan OIKEASTI on niin köyhää, että sisältöä siihen pitää saada keksimällä provoja av-palstalle, niin mun puolesta se hänelle sitten sallittakoon, varmasti tarvitsee sen silloin kokeakseen tyhjän elämänsä hiukankin mielenkiintoisemmaksi. Vastaamalla asiallisesti johonkin ketjuun, jonka todenperäisyyttä en 100-varmaksi voi tietää, en koe menettäväni kuitenkaan mitään.
Sen sijaan muutenkin kestämättömässä tilanteessa olevalle kirjoitetut ilkeät viestit voivat satuttaa tosi syvältä.
Mua on alkanu tän reilun kk:n aikana, mitä palstalla oon pyöriny, ärsyttää ihmisten provo ja wt huutelut jokaikiseen ketjuun. Miksi täällä ei vaan voisi ihmiset keskustella asioista ILMAN, että joku elämäänsä kyllästynyt av-mamma tulee kiljumaan "sä oot niiiiin WT!!" tai "Porvoosta vaan päivää taas, etkö parempaa provoa keksiny?".
Ihan oikeastikin elämä on joskus kuin kamala elokuva, mutta se on silti totta. Ei ole kameroita ympärillä, ei myöskään käsikirjoitusta ja ammattinäyttelijöitä. Elämässä tuppaa tapahtumaan vaikka mitä ihmeellisyyksiä ja usein. Se, mitä ei jollekin väsyneelle huutajalle tapahdu ei tarkoita etteikö sitä voisi jollekin muulle sattua.
En myöskään kiistä etteikö täällä olisi ihan selkeitä provojakin, toiset haistaa jo kaukaa, mutta jotkut tilanteet voi olla myös tosiakin. Hyvänä esimerkkinä toimii todellakin tämänkin ketjun aloitus. Hautaan lykätään väärä henkilö, vahinko on paha, mutta mahdollinen. Ja niin kävikin. Ei siis ollut provo vaikka siltä puhtaasti vaikuttikin.
Mä olin siinä kuollut vauva vatsassa-ketjussa varmaan se ensimmäinen joka kyseenalaisti tapauksen. Ja edelleen olen sitä mieltä että se oli provo. Mutta oli ensimmäinen kertani kun kirjotan mihinkään sanoen provoksi ja siihen kirjoitin sen takia että olen varma siitä että se on provo. Muakin ärsyttää toi sama juttu tällä palstalla, aina pitää huudella jotai pirun wt:tä, sen käsitteen kriteeritki tuntuvat muuttuvan jatkuvasti, tilanteen mukaan..
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 17:23"]
Mä olin siinä kuollut vauva vatsassa-ketjussa varmaan se ensimmäinen joka kyseenalaisti tapauksen. Ja edelleen olen sitä mieltä että se oli provo. Mutta oli ensimmäinen kertani kun kirjotan mihinkään sanoen provoksi ja siihen kirjoitin sen takia että olen varma siitä että se on provo. Muakin ärsyttää toi sama juttu tällä palstalla, aina pitää huudella jotai pirun wt:tä, sen käsitteen kriteeritki tuntuvat muuttuvan jatkuvasti, tilanteen mukaan..
[/quote]
Vaikka sinä olisit omasta mielestäsi kuinka varma tahansa, sä et objektiivisesti ajatellen kuitenkaan voi tietää. ET VOI. Aiheen ollessa niinkin arka ja kauhea kuin siinä ketjussa oli, mielestäni osoitit vain täydellistä mauttomuutta. Vaikka se ketju olisi provo sitten ollutkin (mitä en usko, vastaavia tapauksia töiden puolesta nähneenä), ei se provon huutaminen tee sinusta yhtään sen nokkelampaa, vaikka ilmeisesti niin uskot.
[/quote]
No, minua ärsytti se otiskko, kun se oli musta mies ja sitä rataa... Mistä ihmeestä se tiesi, että toinen vainaja oli nimenomaan musta ja mies? Oliko se nähnyt vainajan naaman?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 17:40"]
[/quote]
No, minua ärsytti se otiskko, kun se oli musta mies ja sitä rataa... Mistä ihmeestä se tiesi, että toinen vainaja oli nimenomaan musta ja mies? Oliko se nähnyt vainajan naaman?
[/quote]
Lainasitkohan sä nyt ihan oikeaa viestiä....??
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 17:40"]
[/quote]
[/quote]
Lainasitkohan sä nyt ihan oikeaa viestiä....??
[/quote]
En näköjään. Mutta vastasin tämän ketjun aiheeseen, mitä taas vauva vatsassa ei ole.
Totta tämä provoksi luultu juttu tosiaan oli:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014070218456379_uu.shtml