Häiriötä näkökentässä
Vasemman näkökentän ulkolaidalla "liekehtii" revontulimaisesti väritön kuvio. Kun katson sinne niin kuvio siirtyy kauemmaksi. Mitä hittoa tää nyt on? Päätä ei särje eikä koskaan ole ollut migreeniä. Ikää 36
Kommentit (12)
Vääri[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 12:45"]Migreenissä näköhäiriö on yleensä vain toisessa silmässä !
[/quote]
väärin! Näköhäiriö on aina molempien silmien näkökentässä samassa kohdassa.
Mulla on migreeniä, mutta kun saan tuollaisen näköhäiriön olen tehnyt jotain, kuten siivonnut koko päivän ja mattoja tampatessa alkaa näkö mennä. Eikä ole päänsärkyä ennen eikä jälkeen.
Mä en ole kuin herännyt ja siirtynyt autolla töihin. Äsken se levisi ylös näkökenttään, mutta nyt vaikuttaa että olisi menossa ehkä pois. Saatana että oli pelottavaa! Kesti ehkä joku 10 minuuttia. Toivottavasti se loppui nyt
ap
Ehkä olet nukkunut huonossa asennossa ja johtuu siitä?
Joo, ehkä mä nukuin huonossa asennossa. Ehdin jo pienesti panikoitumaan...
ap
Minulla on diagnosoitu migreeni ja auraoireita on usein ilman että päänsärkyä tulee kuitenkaan. Sahalaitakuvioita, välähdyksiä, valoaistimuksia, vääriä hajuaisimuksia, tuntopuutoksia, kuulon herkistymistä. Kuulostaa samalta.
Auttaako noihin auraoireisiin mikään?
ap
Minula ei ainakaan auta. Lepäily ja rennosti ottaminen.
Buranaa 600 mg heti kun oireita ilmenee ja lepoa. Mulla myös aurallinen migreeni. Neurologi voi tutkia ja tehdä diagnoosin. Voi olla myös jotain muuta.
Kannattaa käydä lääkärissä heti, vaikka menisi ohi. Todennäköisesti migreeniä jos molemmissa silmissä. Parempi kuitenkin tutkia vakavien mahdollisuuksien poissulkemiseksi.
Mulla on tullut pari kertaa samanlaisia, ja niihin on auttanut jumissa olleiden niska- ja hartialihasten venyttely.
Migreenissä näköhäiriö on yleensä vain toisessa silmässä !