Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4 vuotias poika alkanut " änkyttää" yhtäkkiä..

23.08.2006 |

eli eilen ja tänään ihan normaalaisti puhuessaan yhtäkkiä ruvennut toistamaan lauseen ensimmäistä sanaa esim. me me me me me me me lähdetään... onko muita? olen aika ymmälläni ja niin tuntuu poikakin olevan kun ei jutut luistakkaan samalla lailla..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani, nyt reipas ekaluokkalainen, alkoi kanssa änkyttää tuossa vaiheessa. Änkytys oli välillä aika voimakasta ja juuri noin eka tavun kohdalla (ainakin yleisesti). Kysyin asiaa huolestuneena yhdeltä puheterapeutilta ja hän sanoi sen olevan normaali vaihea varsinkin vilkkaan mielikuvituksen omaavilla lapsilla. Asiaa olisi kauheasti mielessä ja suu ei pysy ajatuksen tahdissa. Hän käski odotella rauhassa, rauhoittaa keskustelutilanne ja ottaa katsekontakti lapseen kun hän kertoo asiaa. Missään nimessä ei saa puhua lapsen puolesta. Ja oikeassa oli, änkytys hävisi itsestään joidenkin kuukausien jälkeen.

varmaan teillä on samoin!

Vierailija
2/2 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni alkoi myös änkyttää 3-vuotiaana juuri tuon ensimmäisen sanan kanssa. Vuodessa ongelma katosi. Nähtävästi lapsi vain tarvitsee aikaa järjestää entistä pidemmät ajatusketjut mielessään, ja " pelaa aikaa" hokemalla " Minä, minä, minä..." tms. Sinuna en siis olisi huolissani!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla