Oman aikansa pissisnimet
Toisessa keskustelussa mainitut "oman aikansa pissisnimet", niin, eli mitkä? Mitkä olivat "pissisnimiä" 60-, 70- ja 80-luvuilla?
Kommentit (19)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:37"]
Mun mielestä seuraavat oli pissisnimiä 70-80-luvuilla:
- Sari, Mari, Tanja
Poikien wt-nimiä:
- Jari, Kari, Ari, Timo
90-luvulla:
- Janna, Jenna, Henna, Ella
Pojilla:
Jani, Jami, Joona, Janne
[/quote]
Hmm... Musta noi on kaikki ihan tavallisia nimiä. Mut ehkä mä sit olenkin wtpissis :O
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:38"]
Janica
[/quote]
60-80 -luvuilla??? Eikö Janicat tulleet vasta 90-luvulla?
No, mutta, mites ne 60- ja 70-luvut?
80- luvulla tuli nuo c-nimet, jotka vieläkin äännän ihan silkkaa vittumaisuuttani s:llä. Nisita, Jessisa, Misa, joasim.
Charlotta Iines Linda Susanna Josefiina.. oman koulun pissisporukka -80luvulla. Ei kyllä peruskoulun lopussa tullut ikävä. :)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:51"]
80- luvulla tuli nuo c-nimet, jotka vieläkin äännän ihan silkkaa vittumaisuuttani s:llä. Nisita, Jessisa, Misa, joasim.
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta, miksi c pitäisi ääntää kaikissa äänneympäristöissä s:nä?
Jasmin, Ella, Elle, Karoliina, Susanne...
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:51"]
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta, miksi c pitäisi ääntää kaikissa äänneympäristöissä s:nä?
[/quote]
kun ovat niitä kuuluisia wt-wannabe-hienostelunimiä. Ja siis mainitsinkinjo, että silkkaa vittumaisuuttani.
80 luvulla syntyneistä.. Jessica ja Janette. Meidän pihapiirissä leikkivät myös yksi sabrina ja Donna (eivät tosin ole yleisiä nimiä suomessa).
Pojista todella yleisiä olivat Jarno ja Jani. Wt nimiksi lasken Tonyt ym. vastaavat.
-90 loppu - -00 alku
Suski, Tiia, Jenna...
Sami, Pete, Janne...
Mun mielestä seuraavat oli pissisnimiä 70-80-luvuilla:
- Sari, Mari, Tanja
Poikien wt-nimiä:
- Jari, Kari, Ari, Timo
90-luvulla:
- Janna, Jenna, Henna, Ella
Pojilla:
Jani, Jami, Joona, Janne