Sain osituksessa tililleni 20 t. Vinkkejä mitä niillä tekis...
Säästöön, ostaa jotain vai vai... Oon tosi huono talousmatematiikassa, en ymmärrä pankin hienoista mahdollisuuksista... Vinkatkaa te?
Kommentit (18)
[quote author="melba" time="26.06.2014 klo 23:56"]Mä laittaisin säästöön 3x kuukausipalkan verran ja loput sijoittaisin hajauttaen esim Seligsonin indeksirahastoihin.
[/quote]
Miksi puhutte mulle rahastoista yms.ku just sanoin etten ymmärrä hölkäsen pöläystä noista... Äh. Keneen mä nyt siis otan yhteyttä pankissa, vai where... Ap.
Sijoittaminen ei ole rakettitiedettä. Mene esim. sivulle www.seligson.fi ja lue sieltä. Toinen hyvä on tämä:
http://www.porssisaatio.fi/blog/books/sijoitusrahasto-opas/
Nuo kannattaa lukaista läpi. Jos haluat omaan pankkiin sijoittaa, niin sekin varmaan onnistuu. Kannattaa valita pienikuluisia indeksirahastoja, vaikka pankki suosittelee juuri kaikkia muita (jotta saisivat itselleen rahaa).
Jos taas koet asuntosijoittamisen itsellesi sopivampana, niin hommaa vaikka tämä kirja:
http://www.ostavuokraavaurastu.com/
Toki voit kysyä neuvoa myös pankista, mutta kannattaa muistaa, että heidän suosittelemansa vaihtoehdot takovat heille 3-4% tuottoa ja se on sinulta pois. Pahinta on, että nuo kulut menee silloinkin kun rahasto on tappiolla. Siksi olisi parempi, että kulut on luokkaa 0,4-1%, kuten indeksirahastoissa on.
Ostaisin koko rahalla Talvivaaran osaketta ja ryhtyisin miljonääriksi muutamassa kuukaudessa.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 00:23"]
Ostaisin koko rahalla Talvivaaran osaketta ja ryhtyisin miljonääriksi muutamassa kuukaudessa.
[/quote]Sitä ennen saattaisin ehkä lainata summan lyhytaikaisesti nigerialaisille herrasmiehille ja saada potin tuplana takaisin. Helppoa rahaa osaavalle.
Anna mulle niin mä sijoitan ne sun puolesta ;)
Vauva.fi sivustolta ne ammattilaisetkin poimii parhaat vinkit. Täällä on kaikki huippuasiantuntiat kaikilta aloilta.
Itse sanoisin että jätä pari tonnia tyynyn alle käteisenä ja osta lopulla rahalla todellista arvopaperia eli jättimäinen kuorma vessapaperia. Sille on aina käyttöä ja saat loppuelämän suolentoimintaan huolettomuutta. Ei tarvitse ymmärtää sijoittamisesta mitään, kunhan vaan muistaa kummalla kädellä pyyhkii. Siis että sillä kädellä, missä on sitä vessapaperia.
Mikä on ositus? Mistä niitä saa? Mäkin haluan rahaa tilille.
Laittaisin asuntoon tai sijoitusneuvojan avulla muuten sijottasin.
Viinaa ja pillua! Kylille hummaamaan!
Melkeinpä säästäisim "pahan päivän" varalle.toki riippuu nykyisestä tulotasostasi sekä varallisuudesta..
Suurin osa säästöön, pieni osa humputteluun?
Pankki vain vie rahasi turhiin kuluihin ja palkkioihin. Jos olet liian pönttö perehtymään sijoittamiseen, käytä rahat elämyksiin tai laadukkaaseen kamaan (vaatteisiin, huonekaluihin, remonttiin) tai ota vaikka duunista vapaata itsesi kehittämistä varten.
Voisit sijoittaakin esimerkiksi johonkin pienikuluisiin indeksi- tai korkorahastoihin. Niissä on ollut aika hyvä tuoton ja riskin suhde.
Varaa aika pankin sijoitusneuvojalle, mutta ole kriittinen. Yhdistemärahasto ei ole riskitön, mutta itse varmaan ottaisin sen. Kaikista näistä menee jotain maksuja joka tapauksessa, mutta jos et itse osaa, käytä asiantuntijaa.
Sijoita muhun jos et muuta keksi.
Jotenki nolottaa mennä edes neuvojalle, ku en tajuu mistään mitään... Humputella aionki tonnilla-parilla, mut sit loppu jotenki järkevästi... Mulla se menis ihan varkain "hetkessä turhaan"...
Asuntoon itse sijoittaisin, eli 20 t riittää pieneen asuntoon käsirahaksi, loppu lainaa, vuokralainen siihen joka maksaa lainaa pois.
Mä laittaisin säästöön 3x kuukausipalkan verran ja loput sijoittaisin hajauttaen esim Seligsonin indeksirahastoihin.