Suostuisitko menemään toiselle paikkakunnalle töihin, jos pitkä matka
Niin että julkisilla matkat kestäisivät lähes 10 tuntia sisältäen kaksi tai kolme junanvaihtoa riippuen millä junalla lähdet ja joutuisit joka perjantai pyytämään, että saatko lähteä pari tuntia aikaisemmin, että ehdit viimeiseen junaan. Vaihtoehtona hankkia auto, jolla matka kestää kuusi tuntia, osittain huonokuntoisia teitä pitkin? Sen lisäksi pitäisi tietty olla se asunto, missä asuu viikot. Palkkaa saisit alle 3000 euroa.
Nimimerkillä, olenko hullu kun otin työn vastaan vs. vaihtoehtona työttömyys vailla mitään tietoa tulevasta?
Kommentit (9)
Minustakin työnteko tulee kieltää kaikilta muilta paitsi anopeilta ja eläkeläisiltä.
Meillä on töissä ihmisiä 400 km päästä. Asuvat viikot kimppakämpässä ja ajavat viikonlopuksi kotiin. Palkkakin taitaa olla siimä2500-3000 välissä. Kyllä se onnistuu.
Ap täällä. Luulin, ettei ketään kiinnostanut, mutta joskus näin, että nousee seuraavana päivänä. Minä olen siis tehnyt tätä jo jonkin aikaa. No, junaliikenne varmaan petraantuu myöhemmin, siinä on nyt jotain poikkeuksia töiden takia. Mulla on myös työpaikalla jonkin verran matkaa töihin, eli käytän viikossa aika paljon työmatkoihin yhteensä aikaa. Työpaikka on kyllä hyvä, vastaavia ei kotipuolessa oikein olekaan.
Ihan hölmöähän tuo on. Kannattaisi mieluummin muuttaa sinne työpaikkakkunnalle, itse olen tehnyt niin kolme kertaa.
No mä kyllä muuttaisin kokonaan sinne, missä työpaikka on. Mikä järki pitää kahta asuntoa?
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 20:08"]
No mä kyllä muuttaisin kokonaan sinne, missä työpaikka on. Mikä järki pitää kahta asuntoa?
[/quote]
Perhe, puolison työ, lasten koulut. Lukion viimeistä vuotta käyvän ei ole järkeä vaihtaa.
Olen ollut tuollaisessa työssä, paitsi että julkisilla en olisi ehtinyt koskaan kotiin viikonloppuisin. Onneksi ovat olleet määräaikaisia, sitten vetelehdin taas kotona ansiosidonnaisella työttömyyskorvauksella lähes 500 päivää ennen seuraavaa työkeikkaa.
Ei en kyllä suostu tekemään mitään työtä haluan kaikki ilmaiseksi jostain.
Kakaroita voin kyllä tehdä,mutta jonkun muun on ne kyllä elätettävä.