Olen suomalainen, jota ei ole koskaan kiinnostanut juhannus
Kommentit (4)
Mä vihaan juhannusta. Isäni kuoli 26v sitten juhannuksena.
En minäkään ole koskaan ollut juhannuksesta kiinnostunut. Vrt. joulun vietto kaikkine traditioineen tai vaikka vappu. Mitä juhannuksessa on niin erikoista? Lapsena lähdettiin ensimmäistä kertaa juhannuksena leirintäalueelle. Karavaanarielämä ja kesä alkoi käytännössä siitä. Siinä oli joku sellainen hohto.
Mutta näin vanhempana mökkikausi alkaa jo hyvinkin pääsiäisenä, riippuen lämpötiloista ja keleistä niin juhannus on vain yksi viikonloppu muiden joukossa.
Oikeasti, jos juhannusta juhlittaisiin silloin kun se oikeasti on, niin fiilis voisi olla vähän erilainen. Miettikää jos jouluaatto olisi joka joulukuun 3. viikonlopun lauantai... Olisi aika tylsää.
Mikä tahansa päivä voi olla ryyppypäivä, jos sen sellaiseksi tekee.
En oikein usko, että kukaan pakottaa toista kaatamaan viinaa kurkkuunsa.
Juhannuksen voi viettää aivan hyvin ilman viinoja ja tehdä siitä omanlaisensa.
Se vain on siinä, että ihmiset uhriutuvat ja haluavatkin, että voivat oikein sääliä itseään. Kyllä sellaisella ihmisellä on muutenkin varmaan tosi synkkä elämä, oli sitten joulu tai vappu.
Minua ei haittaa itseäni ollenkaan, jos jotkut toiset haluavatkin liittää juhannukseensa alkoholin, kunhan vain yrittävät pysyä pinnalla ja elää sovussa.
Se on juuri sellainen minkä siitä tekee. En oo koskaan ryypännyt juhannuksena lukuunottamatta paria saunaolutta. Kivaa on ollut!