Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paha olla tämän kokoaikaisen kuumuuden (ja nyt kosteuden) vuoksi.

Vierailija
23.06.2021 |

Särkee päätä, huimaa, tänään töissä tuntui kiristävä vanne takaraivossa, maski naamalla ja hiki valuu noroina. Vettä ja vissyä menee 2,5-3l työpäivän aikana enkä edes pissalla käy kuin 4-5x. Raajat on vetelät ja voimattomat, päänahka ja iho koko ajan nihkeä tai märkä hiestä, ei tarvitse mitään edes tehdä jotta on hiki.
Väsyttää, voisiko sellainen inhimillinen +20 asteen kesäsää tulla edes toviksi.
Tämän viikon tuskan kruunannut mansikka-aika, on ollut kivaa, kun hien lisäksi valunut veri ja selkä ollut tulessa+vatsa turvoksissa.
Ei jaksaisi enää 🤣🤬😤😥😭

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts 🙁.

Vierailija
2/16 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Olo on ollut kohta viikon kuin olisi ympäri vuorokauden vankina liian kuuman peiton alla. Onneksi tuli edes pieni tauko ukkosmyräkän myötä.

M

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on.  Juuri katsoin tämän alueen säätiedot ja kosteus prosentti on täällä 97 %:a.

On niin tukala ja  hiestynyt olo koko ajan.  Ei varmaan unikaan tule sietämättömättömättömän olotilan takia.

Kunpa viilenisi reilusti. Tuollaiset 20 astetta ja aurinkoista olisi itselleni sopiva kesäsää.

Vierailija
4/16 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää on nyt ollut kyllä ihan hirveää. Vielä tämä viikko lomaa, mikä on sinänsä hyvä, koska aivot eivät suostu toimimaan kunnolla näissä lämpötiloissa. Toivottavasti ensi viikolla ei olisi ainakaan mitään 30 asteen lämpötiloja.

Ukkosmyräkkä auttoi täällä onneksi hieman, lämpötila laski. Toki ilma on nyt sitten kosteaa. Tuulettimen vieressä nyt kuitenkin jo ihan ok.

Harmillisesti viimeinen lomaviikko menee nyt ihan helteitä pidellessä. Onneksi takana on kuitenkin useampi viikko mökillä, jossa hellekin oli siedettävämpää. Toivon totisesti, että tämän kesän kuumin helleputki jäisi nyt tähän. Taisi viime vuonnakin ne lämpimimmät päivät osua kesäkuulle.

Vierailija
5/16 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ylipainoa paljon ? huono kunto?

Vierailija
6/16 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut tuota mansikkajuttua. Söitkö liikaa?

Vierailija
7/16 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi verta valuu?

Vierailija
8/16 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksalla duunissa, yhtä helvettiä ollut. Vichyä mennyt litra tolkulla, 3 litran jälkeen yleensä veden näkeminenkin alko kusettaa 😅

Päivän aikana saanut paitaa vaihtaa 4-5 kertaa. Kotiin päästyä onkin ollut huono-olo, mitään ei ole jaksanut tehdä. Suihkun kautta nukkumaan, ainii mut mites nukut ku kämpässäki on 30 astetta lämmintä. Huominen vielä ja sit mä oon niin lomalla.

Vierailija
9/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa paskaa lupaa sääkartta, ainakin melkein.

Paskaapaskaapaskaapaskaapaskaapaskaa!!!!!

Vierailija
10/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ukkoset raikastaa ilman. Miksi nyt ei?

Mittarissa varjossa muka 22 mutta ihan pätsi. Ilmankosteus täällä nyt 75% ilmatieteenlaitoksen mukaan. Eilen toisiaan oli 90 ja lämpö 31 ennen ukkosta.

Voi kun tulis korkeapaine (paljonkohan silloin ilmakosteus?) ja raikas, tuulinen, max +22 kesäsää.

Vierailija
11/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattua jokaiselle, joka on näillä säillä töissä. Ihan. Missä. Tahansa. työssä.

Itse olen parhaillaan työttömänä, ja on tehnyt mieli heittää sellaiset itkupotkuraivarit, ettei vastaavaa ole nähty edes väsyneimpinä päiväkotiaamuina, kun on pitänyt pukea ihan vain lähikauppareissuakin varten.

Näillä säillä en jaksa edes ajatella – makaan vain alasti sängyssä ympäri vuorokauden. En ole koskaan kestänyt kuumaa; olen ollut aikuisiällä jopa alipainoinen, ja siltä ajalta muistan, etten helteillä ollut saada henkeä…

Vierailija
12/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Jyväskylässä on tänään ollut normaali lämmin kesäsää eilisen myräkän jäljiltä. Kosteus ja painostava tunne on poissa.

Vierailija
13/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jo ihmettelin, että onkohan minulla jokin tauti, kun lämpömittari näytti +C 23 ja hikeä valui. Taivaskin pilvessä. Viime yö oli ihana ukkosen jälkeen, ilma oli raikas ja sai nukuttua. Nyt on niin kosteata, että tuntuu kuin olisi sademetsässä.

Vierailija
14/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajunnut tuota mansikkajuttua. Söitkö liikaa?

En minäkään tajunnut. Tarkoittaisikohan kuukautisia? En ole kyllä ikinä kuullut, että niitä kutsuttaisiin mansikka-ajaksi...

Vierailija
15/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella painostava keli edelleen. Ulkona ja sisällä. Raju ukkonen oli kyllä eilen Helsingissä ja lämpötila laski heti 31->21 mutta silti ei juuri raikastunut. Onneksi lämpö laski mutta kosteus jäi.

Vierailija
16/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ylipainoa paljon ? huono kunto?

kyllä ja pillu valuu noin litran tunnissa se on vain vaikea pikku viherpimpsalle sopeutua aiheettamaansa ilmaston muutokseen.