Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loma-ahdistus

Vierailija
23.06.2021 |

Onko muita, joilla mieli menee matalaksi kun loma alkaa? Tykkään kyllä lomasta ja tarvitsen sitä, mutta näin käy silti. Olen miettinyt, onko jotain stressin purkautumista, kiireen keskellä käsittelemättä jääneiden asioiden mieleen tulemista tms. Mielen mataluutta lisää entisestään se, että lomalla ”pitäisi” olla kivaa :(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Se on tosiaan just se että "nyt yhtäkkiä pitäisi olla hupahauskaa kun on vaan tämä viikko" mutta eihän tietenkään muut murheet mitenkään haihdu. Kannattaa pysytellä sopivan kiireisenä lomallakin.

Vierailija
2/14 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, lohdullista, etten ole ainoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tunnistan tunteen. Varmaan kaksi ekaa viikkoa meni ahdistaessa. Olin odottanut lomaa kovasti ja sitten ei tuntunutkaan miltään. Juuri sellainen paniikinomainen tunne, että pitäisi olla kivaa ja rentoa ja nauttia. Nyt lomaa viikko jäljellä. Ehkä ensi kesänä sitten. Olen kyllä muutenki vähän stressaavassa mielentilassa ollut jo pidemmän aikaa, kai sekin vaikuttaa.

Vierailija
4/14 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös on kasaantunut monta vuotta raskaita asioita. Arkisin olen pärjännyt ja puskenut eteenpäin välillä itsekin ihmetellen, miten jaksankin. Mutta nyt kesäkuun alussa alkooi loma ja olen ihan :( Ahdistaa, kun muilla tuntuu olevan niin hauskaa ja rentoa. Vaikka eihän sitä toisten todellista tilannetta aina tiedä.

Ap

Vierailija
5/14 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne täällä ja toistuu joka kesä.

Olen ruvennut ajattelemaan asiaa niin, että on tärkeintä, että elimistö saa levätä, että ei ole kiire mihinkään ja että tulee ylipäätään pysähdys. Näin ajattelemalla selviän lomista.

Vierailija
6/14 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ajatus, kiitos!

Ap

Vierailija
7/14 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta parasta on kiireetön loma, saa tehdä juttuja omaan tahtiin ja ajatella. Ei ole tullut mitään stressiä ikinä lomalla. Kaipaan rauhaa.

t. (hieman) introvertti

Vierailija
8/14 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistushullu taas vauhdissa

Vierailija
9/14 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Tuollaiset kommentit kertovat kyllä enemmän kirjoittajasta kuin kohteestaan.

Vierailija
10/14 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia aaltoilua. Ei terveen aikuisen aivot ole aina vain tässä ja nyt vaan asiat leijuu ja hakee paikkaansa.

Kyllä pöly laskeutuu.

Loman jälkeen on sitten post-holiday blues.

Mutta nyt voi tehdä jotain, vaikka mieli ei olisi aivan mukana. Katso kukkasia ja tuulen heilluttamia oksia: nyt on kesä eikä minun mielialani vaikuta siihen mitenkään.

Vierailija
11/14 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ajatuksista :)

Ap

Vierailija
12/14 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/14 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarvitsen loman alkuun jotain ohjelmaa, vaikka matkan pariksi päiväksi Tallinnaan tai Tukholmaan. Se katkaisee työ/arkirutiinin ja sen jälkeen loma alkaa sujua.

Luulen kyllä että tarvitsisin myös loman jälkeen samanlaisen pikku reissun, mutta esimieheni vain nauroi kun puhuin asiasta.

Vierailija
14/14 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden yleensä mahdollisimman nopeasti loman alettua reissuun. Tänä kesänä pitää ilmeisesti edelleen matkailla vain kotimaassa, mutta kun perjantaina jäin lomalle niin lauantaina olimme jo ensimmäisellä minilomalla kotimaassa. Jos jäisin kotiin ja päivät tuhraantuisivat tavallisiin kotitöihin, lukemiseen ja netissä roikkumiseen, niin minuakin ahdistaisi. Tämä päivä on mennyt niissä merkeissä, mutta käynnistin juuri koneeni keksiäkseni meille juhannukseksi jotain tekemistä/kohteen, minne mennä.