Yllätysvauva tulossa? Pelottaa :C
Olen epäillyt jo pari viikkoa raskauden mahdollisuutta ja pelotta kertoa miehelle :( Meillä on jo kaksi lasta, nuorin on kohta neljä.
Vähän aikaa on tuntunut alavatsalla pieniä "potkuja", sellaisia kuin kala kävisi pinnassa ja omituisia kuplia ja rapsutusta, eri puolilla alavatsaa. Kuukautiset on tulleet pidemmällä ja pidemmällä aikavälillä mutta ihan normaalisti, rinnat eivät oireile mitenkään missään vaiheessa kiertoa. Väsymys oli kamala pari kk sitten koska aloitin työharjoittelun joka sekoitti unirytmin ja ruoka ei maistunut, olin tiukalla dieetillä ja kuntosaliharrastus vei myös voimia. En kuitenkaan ole laihtunut, maha on kasvanut ja nyt alkanut olemaan kipeä alavatsalta ja vihlonut lonkkien yläpuolelta.
Olen aloittanut kuntosaliharrastuksen tammikuussa ja saanut aikaan tuloksia paitsi vatsalihaksissa. Epäilen että tämä harrastus on jotenkin vaikuttanut hormonitoimintaan koska näitä omituisia "raskausoireita" on ilmennyt, mutta ne eivät ole hävinneet mihinkään. Närästää ja turvottaa. Nyt vatsan turvotus on jo niin isoa ettei vatsalihasliikkeiden teko onnistu kunnolla, koska maha "kirraa" ja on tiellä.
Pelottaa niin etten uskalla tehdä testiä :(
Onko muilla ollut tällaisia epämääräisiä oireita?
Kommentit (7)
Moi.
Kyllä Sinun on rohkeasti uskallettava tehdä se raskaustesti, että pääset asiassa eteenpäin. Enemmän kuluttaa asian jatkuva miettiminen.
Olisiko mahdollinen raskaus kuitenkaan pidemmän päälle elämän loppu?:)
yllätysvauva?
oletko availlut haarojasi tai ollut koskaan edes peruskoulun biologiantunneilla?
kyllä se vauva yleensä vaatii sen toosan antamista.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 14:38"]
yllätysvauva?
kyllä se vauva yleensä vaatii sen toosan antamista.
[/quote]
Olenko jossain vaiheessa väittänyt olevani joku neitsyt Maria? Yllätys nimenomaan siksi, että oireet ovat olleet vähäiset tai kuviteltuja,
olen luullut niitä toisen asian tekemiksi ja pelännyt niiden olevan tosia?
Noista potkuista epäilisin olevani yli 14 viikkoa, näyttääkö testi enää tässä vaiheessa raskaushormonia verestä?
Huomenna teen testin. Sen tekeminen pelottaa enemmän kuin koskaan, tiedän miehen lähtevän. Ja syyttävän minua ehkäisyn unohtamisesta, vaikka kondomi on hänen päällensä puettava väline. Hän on herkkä mies, alkujärkytys tulee kestämään varmaan synnytykseen asti.
Ap
Onpa tämä palsta taas yllättäen julma, kun lukaisee nelosen vastauksen.
Toivon mukaan saat testistä toivomasi (?) negatiivisen, mutta jos ei, sitten alkaa sopeutuminen tilanteeseen. Voisiko kahden yhteisen lapsen isä kuitenkin vielä sopeutua ajatukseen yllätysvauvasta, hänellähän on jo kokemusta perhe-elämästä. Totta kai odotus on yhdessä onnellisempaa jos se on mahdollista, miehet taitavat lämmetä vauva-uutisiin yleensäkin keskimäärin naisia hitaammin. Heitä kun ei edes biologia pakota. Voimia Sinulle!:)
t. nro 3
En oikein ymmärrä tätä hysteriaa. Jos et halua lasta, voit hakeutua raskaudenkeskeytykseen. Eihän se kivaa ole, mutta ongelmaasi on kyllä ratkaisu.
Tiedät itsekin ettei sinulla ole muuta vaihtoehtoa kuin tehdä testi. Tuloksen nähtyäsi tiedät ainakin varmaksi mikä on tilanne ja voit mahdollisen positiivisentuloksen jälkeen alkaa prosessoimaan miehelle kertomista. Ja mahdollisen negatiivisen jälkeen huokaista (ilmeisesti helpotuksesta). Tsemppiä!