Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missäs vaiheessa teidän tulevien 8.luokkalaisten kasviot on?

Vierailija
16.06.2014 |

Meillä tyttö väkertää kymmenettä kasviaan tuohon kansioon. Aika takkuista puuhaa tuntuu olevan.

Kerättävä on siis 20 kasvia, nimettävä ne ja laitettava kasvista muutakin infoa mukaan.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa typerälle

Vierailija
2/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 19:58"]

Kuulostaapa typerälle

[/quote]

No ei oikeastaan. Ihan hyvää tekee nykynuorillekin tunnistaa edes muutama tavallinen kasvi, mikä ympäristössä kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo siis tulevien kasien opetussuunnitelmassa?

Itse olen ajatellut kuinka kiva tuollainen kasvio olisi  tehdä, ja poika menee vasta ensi vuonna kasille, ensi syksynä seiska siis vasta.

Taidan aloittaa itse tänä kesänä!

Vierailija
4/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset tekivät kasvionsa jo alakoulussa... Sai valita kuvaamisen tai perinteisen tavan, toinen kuvasi ja toinen keräsi, kuivatti jne :) se oli iso projekti.

Kahdella kymmennellä kasvilla pääsee sitten vasta läpi. *vink vink*

Vierailija
5/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/20 valmiina.

Vierailija
6/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 kasvia kasassa. Varsin komea.

Vierailija
7/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:06"]120 kasvia kasassa. Varsin komea.[/quote]

Onnittelut hyvästä kasvatuksesta

Vierailija
8/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt joku uusi juttu? Viime vuonna ei ainakaan Jyväskylässä ollut moista. Äitini teki joskus vuonna 60 ja jotain.

Vierailija
9/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa myös digikuvata. Aikä määrä on kuvattavana. Liki 30.

Vierailija
10/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 24 kasvin tavoite, niistä ainakin se lakka jää keräämättä ja jostain muista ei löydä kukkivaa versiota, kun se kukinta-aika ehti mennä ohi. Kerätty on nyt n. 5 kasvia. Juhannukseksi mennään mökille ja sieltä pitäisi löytää ainakin osa vaadituista. Joku hm... pullosara? on paha paikka, ei olla mun mielestä ikinä nähty sellaistakaan missään. Yritän auttaa poikaa kasvien tunnistamisessa, mutta meillä oli kyllä vanhempien ja sisarusten apu kielletty, että miten tän nyt ottaa...

Vierailija
11/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna -99 kerättiin kasilla 40 kasvia kesällä. Kuivattiin kirjojen välissä, paperille muovin alle. Viereen suomenkielinen ja latinankielinen nimi. Kasvien piti vielä edustaa joko lehti-, kuusi, -havu, tai sekametsää.

Vierailija
12/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerättynä ja valmiiksi muovitaskuihin laitettu nyt 31 mutta olemme menossa Lappiin ensi viikolla ja sieltä kerää lisää ja taas kuivatellaan.

meillä tuleva kasiluokkalainen tykkää tästä tehtävästä.

Vierailija
13/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:20"]

Meillä on 24 kasvin tavoite, niistä ainakin se lakka jää keräämättä ja jostain muista ei löydä kukkivaa versiota, kun se kukinta-aika ehti mennä ohi. Kerätty on nyt n. 5 kasvia. Juhannukseksi mennään mökille ja sieltä pitäisi löytää ainakin osa vaadituista. Joku hm... pullosara? on paha paikka, ei olla mun mielestä ikinä nähty sellaistakaan missään. Yritän auttaa poikaa kasvien tunnistamisessa, mutta meillä oli kyllä vanhempien ja sisarusten apu kielletty, että miten tän nyt ottaa...

[/quote]

Meillä kasveista on vain esimerkkilista. Saa kuitenkin kerätä mitä vain kasveja listan ulkopuolelta. Ensimmäiset kasvit olivat luonnollisesti voikukka ja leskenlehti..mahdollisimmat helpot..

-ap

Vierailija
14/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani onnistuin aikanaan jollain kieroilulla jättämään tekemättä. Olin kuitenkin kiltti oppilas ja tunnen kasveja. Ei vaan huvittanut kesäaikana tehdä kouluhommia, eikä mun mielestä siihen edelleenkään voi velvottaa. Toki kasveja on vaikea kerätä lumen alta, mutta silti.

Vierailija
15/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yläasteella stadissa kerätty kasveja . Olisi saanut sielläkin vaatia 100 kasvia.

Vierailija
16/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mun korvin kuulostaa, että mammat täällä puhuu "meillä" on niin ja niin monta... siis eikö tää ole sen nuoren tehtävä ja oma vika jos kukinta-aika menee ohi kun lusmutaan räkimässä puistossa keununvierustat täyteen. Ei kia se koko perheen homma ole niitä kerätä?

Vierailija
17/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin äitini tekemään tuon kasvikansion, joskus monta vuotta sitten. Oli muutakin tekemistä kesällä kuin kerätä jotain ruohoja. Esimerkiksi töissä käyminen tai ihan vain lepääminen kouluvuoden jälkeen.

Vierailija
18/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea tällästä enään on?

Vierailija
19/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:26"]

Ei ole yläasteella stadissa kerätty kasveja . Olisi saanut sielläkin vaatia 100 kasvia.

[/quote]

No nyt kerätään. Jo pari vuotta sitten oli ohjelmassa ja nyt kuvataan kuopuksen kanssa. Onneksi asutaan Viikissä, jossa on luonto ja metsä lähellä. 30 metsäkasvia pitää kuvata.

Vierailija
20/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:26"]

Miten mun korvin kuulostaa, että mammat täällä puhuu "meillä" on niin ja niin monta... siis eikö tää ole sen nuoren tehtävä ja oma vika jos kukinta-aika menee ohi kun lusmutaan räkimässä puistossa keununvierustat täyteen. Ei kia se koko perheen homma ole niitä kerätä?

[/quote]

No itseasiassa me tehdään kasviota yhdessä tytön kanssa, myönnetään. Kuleskellaan karahkan kanssa ympäriinsä, tyttö kerää kasvit juurineen ja yhdessä etsitään netistä mikä kasvi kyseessä. Tyttö sitten kuivattaa kasvit, laittaa ne kansioon ja etsii netistä infon.

Yhtä hyödyllistä kuin tytön olisi kerätä kasvit yksikseen on minusta se, että me tehdään jotain yhdessä.

-ap