Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon voi veloittaa webbisivujen teosta/päivittämisestä?

Vierailija
22.08.2006 |

Tuntitaksa tms.? Ei ole " koulutusta" muuta kuin itseopiskeltu ja useamman vuoden kokemus hommasta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tmi:n kautta vai miten?

Vierailija
2/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske summittainen työtuntimäärä ja mieti sopiva tuntipalkka. Itsellä sama tilanne, olen käyttänyt tuntikorvauksena jotain 20-30 euroa. Web-firmat ottavat jopa 50-100 euroa " tunnilta" samasta duunista eli jos pokka pitää niin voit toki laskuttaa enemmänkin. Mulla ei pidä, vaikka tiedän olevani taitava, laskuttaminen vaan on vaikeaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kun laskutat sivutulona niin et voi missään nimessä ottaa tuota firman tuntitaksaa, koska liitolle tulee myös työnantajakustannuksia sulle maksettavan korvauksen päälle väh 25%.

Vierailija
4/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette, onko 250e/kk liikaa pyydetty nettisivujen ylläpidosta/päivityksestä? Siihen kuuluu kaikki, myös pienten uusien ominaisuuksien luonti yms.

Vierailija
5/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti siitä paljonko sitä ylläpitoa on... jos joudut monta kertaa viikossa tekemään jotain päivityksiä niin ei ole paljon, mutta jos kerran kuussa pari tuntia niin kai se aika paljoksi nousee.

t: se huono laskuttaja

Vierailija
6/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on enemmän hommia, välillä vähemmän. Tuo 250e/kk on kuitenkin kiinteä hinta. Joskus siis paiskitaan töitä oikein olan takaa (4-5päivitystä/vko), toisinaan voi olla koko kk hiljaisempaa (1-2päivitystä/vko). Olen ajatellut sen niin että tasapainottaa. Tosiaan olen tehnyt tuohon sitten niitä lisäjuttujakin sivuille, jotka ovat tunnetusti isotöisempiä.

Vierailija
7/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tekstipäivityksiä niin tietysti kätevintä on koodata lomakkeet, joilla asiakas voi itse päivittää.

t: ainakin 11

Vierailija
8/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jätä itsellesi " takaportti" työsopimukseen, sillä saattaa olla, että hommia tulee muuten koko ajan " hiukan lisää" ... Jos päivityksiä esim. vaihtelevasti, niin määrittele sopimukseen että X päivitystä viikossa, tai kun määrät ovat vaihtelevia, niin esim. kuukaudessa/ kahdessa kuukaudessa tai sitten puolessa vuodessa/vuodessa.

Sillä on ikävää jos yht´äkkiä päivityksiä on joka viikko se viisi, niin alkaa hilaamaan hintaa ylös. Pelisäännöt on molemmilla puolilla selvillä, kun määrittelet jonkun katon työllesi (ja eihän sinun tarvitse siitä niin tarkka olla, mutta kun pidät kirjaa, niin huomaat jos vuoden kulöuttua hommasi ovat vaivihkaa tuplaantuneet...)

Ja tämä on hiukan eri asia, mutta omalla työpaikallani atk-tukihenkilö sai burnoutin, kun kaikki kasasivat hommat hänen päälleen. Pomot eivät ymmärtäneet, että esim. kotisivuja ei noin vain yht´äkkiä tehdä, vaan etä siihen menee aikaa. Ja tuntui että jokainen työpaikallamme vaati omia juttujaan netti sivuille, siellä pitää olla se ja se, ja sillain ja sillain... Raukka parka ei osannut sanoa ei, ja teki tooooodella pitkiä päiviä, kunnes jäikin sitten saikulle...