Mitä reittiä kannattaa ajaa Helsingistä Kuopioon?
Jyväskylän (E75) vai Mikkelin (5) kautta? Kumpi on nopeampi ja mukavampi reitti?
J-kylän kautta matka on parikymmentä kilometriä pidempi, mutta onko se kuitenkin nopeampi?
Mitä mieltä te paljon ajavat olette, kumpaa kannattaa mennä?
Kommentit (32)
Mikkelin kautta, pitkälti motaria ja nopeampi reitti.
Mekin mennään 5 ja niin tekee kaikki tuntemani joiden kanssa olen asiasta jutellut..
Aina Mikkelin kautta. Tämän hetkistä tietyömaa- tms.tilannetta en kylläkään tiedä.
Mikkelin kautta. Viikko sitten ajellessa ei ollut tietöitä ja arkena aamupäivällä päästiin tosi sujuvasti Helsingistä Kuopioon. Vaihtelun vuoksi ajellaan joskus kotiin Jyväskylän kautta, mutta on hitaampi reitti.
Itse suosin vitostietä. HELPPO, ei ainakaan eksymisen vaaraa, kun ei ole yhtään käännöstäkään :D Viimeksi ajoin toukokuun puolivälissä, eikä silloin ainakaan ollut yhtään tietyömaata.
Ok, olette kyllä tosi yksimielisiä reittivalinnasta. Kiitos! Enköhän mä valitse sitten sen reitin!
Ap
Ruuhka-aikaan siis ei ainakaan vitosta, koska kaikki muut näyttävät ajavan sitä kautta.
Minä taas olen tulossa Kuopiosta huomenna sunnuntaina pk-seudun suuntaan. Onko sunnuntai-iltana (lähtö klo 16 täältä) vitostie ihan tukossa? Tämän mukaan sitä kannattaisi välttää viimeiseen saakka.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:01"]
Nelostie-Toivakka-Ysitie-Viitostie. Nopein reitti vaikka nämä Mikkelifanit muuta väittäisivätkin.
[/quote]
Nelostie??????????? Ei helkkarissa kannata Kuopiosta lähteä nelostielle kiertämään. Ysitie on huono arkena, hiljaiseen aikaan hyvä valinta.
[/quote]
Eikun sorry, luin väärin päin. En minä mikään Mikkelifani ole, se on ohikulkupaikka. Ysitiellä Jyväskylästä etelään on kyllä yhtä lailla kameroita ja on niitä vitostielläkin paikoin. Rekkaa et kyllä Jyväskylän jälkeen pääse turvallisesti ohittamaan varsinkaan maanantaisin.
[/quote]Mitä ihmettä sä selität kameroista? Kyllä ohituspaikkoja on ihan riittävästi sillä vajaan sadan kilsan matkalla.
E75 lievestuoreelle, sieltä E63 Kuopion suuntaan: 383km
Onko joku ajanut viime päivinä vitostietä? Onko paljon tietöitä tai muita matkaa hidastavia tekijöitä? Olisi tarkoitus ajaa Kuopioon maanantaina.
Ysitietä kannattaa välttää aina kun voi. Mutkainen, paljon liikennettä ja huonosti ohituspaikkoja. Todella paljon kolareita sattuu.
13 lisää, että vitostieltä Jyväskylään ysitie arkena, en suosittele.
Eilen ajoin Kuopiosta Helsinkiin. Ainoa tietyö on Mikkelin kohdalla, jossa rakennetaan uutta ohitustietä. Matka kesti alle neljä tuntia, pysähdyin Vihantasalmella kahville.
Nelostie-Toivakka-Ysitie-Viitostie. Nopein reitti vaikka nämä Mikkelifanit muuta väittäisivätkin.
Ei Mikkelin kautta! Peltipoliiseja, paljon liikennettä, joka hidastaa ja hidastelee - paitsi tietenkin ohituskaistoilla, jolloin se jonon vetäjä painaa tallan pohjaan. Mielummin tuolta Pieksamäki - Kangasniemi - Juva - reittiä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:01"]
[/quote]
Nelostie??????????? Ei helkkarissa kannata Kuopiosta lähteä nelostielle kiertämään. Ysitie on huono arkena, hiljaiseen aikaan hyvä valinta.
mennään aina viitosta