Ihanaa, huomenna syksyä kohti, päivä lyhenee
Minä rakastan syksyä. Marjat, sienet, ruska, pakkas-aamut, kuulasta, raikasta ja seesteistä kesän kaaosmaisen sekasorron jälkeen. Onneksi yöt alkavat jo huomisesta pimenemään pikkuhiljaa ja päästään nauttimaan syksystä. Sieltä se onneksi tulee, tänäkin vuonna.
Kommentit (9)
Vielä on lähes kuukausi, ennen kuin käsillä on keskimäärin vuoden lämpimin hetki. Sillä ei paljon ole väliä, nouseeko aurinko kolmelta vai neljältä.
Ihanaa, kun tulee taas pimeää ja viileät ilmat, vesisateet, ruska jne. Kesäkin on ihan kiva, mutta ei niin kiva kuin syksy.
Miksi pitää haikailla jo syksyä?! Kyllä minäkin rakastan syksyä, mutta on myös ihanaa että nyt on kesä. Helteistä en tykkää, kun en pysty olemaan, mutta silti rakastan kesää ja lintujen laulua, vihreyttä ja luonnon rehevyyttä. Ei nyt vielä mietitä syksyä!
Nämä syksyn ihanuutta provoilevat ovat täällä jokakesäinen riesa. En tunne ketään, joka ei pitäisi kesästä. Kaikki tuntemani ihmiset vihaavat syksyä. Samoin minä. Kesä on parasta aikaa ihmisen elämässä täällä kotimaassa. Syksy on inhokkivuodenaika kaikille. Se on päivänselvää. Mutta provoilijat provoilevat aina. Porvoossa rakastetaan syksyä.
Onnellinen olen minä, kun rakastan kaikkia vuodenaikoja.
Voi nauttia hetkestä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä syksyn ihanuutta provoilevat ovat täällä jokakesäinen riesa. En tunne ketään, joka ei pitäisi kesästä. Kaikki tuntemani ihmiset vihaavat syksyä. Samoin minä. Kesä on parasta aikaa ihmisen elämässä täällä kotimaassa. Syksy on inhokkivuodenaika kaikille. Se on päivänselvää. Mutta provoilijat provoilevat aina. Porvoossa rakastetaan syksyä.
Olet hyvin väärässä. Syksystä tykkää moni.
Itse asiassa päivän pituus lyhenee keskiviikosta alkaen. Seisaukset kestävät 2 vuorokautta mutta ensimmäinen niistä on valikoitunut viralliseksi seisauspäiväksi kalenteriin.
Joopa joo. Syksy on kiva, mutta kyllä kesällä eletään, nautitaan. Ei stressaa työt ja kaikki ovat hyvällä tuulella. Voittaa syksyn milloin vain.