Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään, jolle päiväkodin aloitus oli positiivinen yllätys?

Vierailija
11.06.2014 |

Mä vaan suhtaudun niin penseästi päivähoitoon mutta nyt se on edessä. Lapset menee sinne, iät 2 ja 4. Pelottaa, kaikki mun pelot tulee nyt eteen, mutta onko ketään, jolla ihan hyvä ja positiivinen fiilis päiväkodista ja tunne, että kaikki kääntyi lopulta hyväksi?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän ipanat meni saman ikäisenä päiväkotiin, oli vielä sellainen jääärkyttävän kokoinen laitos, mutta pääsivät samaan sisarusryhmään ja kaikki meni oikeasti tosi hyvin.

Vierailija
2/15 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oli 1,5 v. kun aloitti päiväkodissa ja mulla on ihan ok fiilikset koko touhusta. Normaalisti käytiin tutustumassa ensin muutamana päivänä. Ikinä ei ole lapsi jäänyt aamulla itkemään ja koskaan ei ole mitään suurempia ongelmia ollut päiväkodissa viihtymisessä tai siellä pärjäämisessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut mitään penseitä ennakkoaavistuksia, vaikka av:lla säännöllisesti vierailinkin. Uskoin, että kaikki menee hyvin ja kaikki meni. Lapset pk:hon 1 v 5 kk ja 1 v 3 kk. 

Vierailija
4/15 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuskasi :D. Mun lapset aloitti vuosi sitten päiväkodissa, 3 ja 6v. Kaikki on menny tosi hienosti. Olisi kannattanut viedä 6v jo aiemmin.

Muistan, kun olin tosi herkillä ennen kuin päiväkoti alkoi. Päiväkodista mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa. Suhtaudun jopa virikelapsiin myönteisesti, aiemmin aiheutti ihmetystä.

Vierailija
5/15 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti lapsilla on päiväkodissa usein myös tosi kivaa.

Vierailija
6/15 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa elokuussa 3.5vuotiaalla ja jännityksellä odotan. Päikky on ainakin kiva pieni 16 lapsen päiväkoti, joten toiveet on korkealla..

Vierailija
7/15 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään yllätys ollut :) Hyvin meni, lapset viihtyneet ja hyvillä mielin olen lapseni sinne vienyt. Nyt muista, että päiväkodin aloituksessa SULLA on iso rooli. Se miten sinä asiasta ajattelet, toimit, miten sanaton viestintäsi huokuu lapsille. Ihan turha hehkuttaa lapsille että kivaa jee, nyt meette, jos samaan aikaan itse ajattelet pahinta ja olet itku kurkussa. Tottakai tietynlainen irtaantuminen herättää tunteita, mutta Ei se päivähoito sun lapsia hajota/pois vie. Oikeasti, niillä on jopa hauskaa siellä. Käykää riittävästi tutustumassa ja leikkimässä. Meillä pk ura loppui tänä keväänä, melkein 10vuotta samaa päiväkotia meidän perheessä ja osasta hoitajista tuli tosi läheisiä. 

Vierailija
8/15 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset olivat 5 ja 2 kun aloittivat hoidon. Isommalle hoitoon meno oli helppoa sillä lailla, että hänellä ei ollut oikeastaan mitään ongelmia siellä ja viihtyi tosi hyvin alusta asti. Hän oli jo tottunut toimimaan lapsiryhmissä ja siinä iässä että kaverit ovat tärkeitä.

Pienemmällä oli hankalaa, ja on ollut hankalaa koko ajan, eli koko viime talven. Koko syksyn hän oli tosi itkuinen, eikä oikein pärjännyt siirtymissä, eli ei oikein ole ikinä ehtinyt sopeutiua siihen että nyt pihalle ja nyt sisälle ja nyt syömään ja nyt nukkumaan.  Kun hoitajat tulivat tutuiksi, oli paljon helpompia aamuja, mutta kun molemmat lasta eniten hoitanutta hoitajaa vaihtuivat, muuttuivat aamut taas itkuisiksi. Ja siis, pienempi on sairastanut niin massiivisesti viime talven, että sairaspäiviä on ollut kohta saman verran kuin hoitopäiviä.

Itse mielessäni ajattelin kyllä, että tämä pienempi olisi hyötynyt siitä että olisi saanut olla vielä hetken kotona, ihan siis siksikin että olisi saanut vähän vastustuskykyä.  Mutta eiköhän ensi syksy ole jo paljon helpompi ja onhan lapsella ollut hoidossa paljon hyviä hetkiä. :)

Päiväkodista minulla ei ole ollut mitään pahaa sanottavaa, ainoa mitä kritisoin on tuo hoitajien jatkuva muuttuminen. 

Vierailija
9/15 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itsekin jännittynyt, kun vein esikoisen hoitoon 1v3kk ikäisenä pieneen päiväkotiin. Lapsi kuitenkin viihtyi hyvin ja meni aina ihan mielellään päiväkotiin yhden viikon tutouttelun jälkeen. Nyt sitten viedessäni 4,5 vuotiasta esikoista ja 1,5 vuotiasta toista lasta samaan päiväkotiin, en sitten enää niin pelännyt, miten sujuu. Ja hyvin on sujunut tälläkin kertaa. Esikoinen on iloinen, kun ei enää tarvitse käydä kaupungin kerhossa (kävi kahtena aampäivänä, jotta olisi ollut ikätoverikontakteja), vaan saa mennä pienempää tuttuun ryhmään päiväkotiin. Päiväkodissa on viihtynyt aina, kerhossa ei niin hyvin, joten varmaan riippuu paikasta.Ei kerta kaikkiaan mitään valittamista. Hoitajat ovat lämpimiä, lapsirakkaita ja kekseliäitä. Ruoka on erinomaista ja lapsiryhmät (pienempien ryhmässä 8 lasta, isompien ryhmässä 12) tosi rauhallisia.

Vierailija
10/15 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aloitettu päiväkotiin tutustuminen ihan kotona sillä, että on kerrottu, mitä hauskaa kesän jälkeen tapahtuu: lapsi pääsee päiväkotiin. Siellä on iso piha, paljon kavereita ja uusia leluja. Aina kun on ajettu päiväkodin ohi, on mainittu ohimennen, että tuossa on se uusi päiväkoti, jonne pääsee kesän jälkeen. Pian on lapsi jo kysellyt, voiko sinne mennä etukäteen leikkimään. Ollaan sitten menty viikonloppuna pihalle leikkimään, kurkittu ikkunoista ja näin lapsella on ollut jo sellainen mielikuva, mitä se päiväkoti tarkoittaa, ennen kuin on tutustuminen aloitettu.

Tutustumiseen varasin molemmilla viikon, ja kumpikin jo ensimmäisenä päivänä halusi mennä sisälle. Molemmat lapset ovat olleet uteliaita ja innokkaita ja jo toisena päivänä solahtaneet päiväkodin rytmiin. Kolmantena päivänä on molempien lasten kohdalla hoitajat ehdotelleet, että voisin lähteä pois muutamaksi tunniksi, kun sujuu niin hyvin. Pari viimeistä päivää on menty sitten sillä, että olen ollut itse poissa joitakin tunteja, viimeisenä päivänä ovat nukkuneet siellä myös päiväunet.

Meillä ei ole kumpikaan jäänyt koskaan itkien päiväkotiin, ja molemmat ovat olleet tosi innoissaan päiväkodin aloituksesta. Tosin pienemmälle oli helpompaa siksikin, kun isompi oli samassa päiväkodissa. Isomman puolesta vähän jännitti enemmän, kun päiväkoti oli hänelle uusi.

Vierailija
11/15 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sujui päiväkotiin meno ihan tosi helposti, lapset oli silloin 3 v ja 5 v, olivat sitä ennen olleet yksityisellä perhepäivähoitajalla.

Kävin jossain vaiheessa etukäteen juttelemassa päiväkodin johtajan kanssa, ja jo siinä vaiheessa lapset häipyivät jonnekin omille teilleen ja löysin heidät sitten leikkimästä muiden kanssa.

Kun päiväkotiura sitten oikeasti aloitettiin, olin varautunut tutustumispäiviin, mutta se oli ihan turhaa. Ekana päivänä kökötin päiväkodissa ihan turhaan, lapset viilettivät omilla teillään.

Vierailija
12/15 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
13/15 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen aloitti 1v8kk ikäisenä pkodin kun palasin takasin töihin. Tein 6h/pvää, kunnes lapsi noin 6kk jälkeen itse totesi, että miksi mut aina haetaan niin aikaisin, kun kaikki kaverit jää leikkimään? Jonka jälkeen sit muutin systeemin niin, että olin aina perjantain vapaalla. Eli kait siellä kivaa sit oli, kun hän sinne halusi jäädä pidemmäksi aikaa per päivä? 

Vierailija
14/15 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
15/15 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi