Lue keskustelun säännöt.
vaunuasiaa...taas
22.08.2006 |
olen siis päätynyt ostamaan emmaljungan vaunut, ja katselin nettisivuja mutta ero ceroxin ja city crossin välillä ei aukea. Kumpi niistä on parempi ja mitä mahtavat maksaa? Niihin kai saa kumpaankin tuon pehmeän kantokopan sävy sävyyn? Kantokoppa (duolift) kai maksaa sen 120e. Ja vielä kuinka kauan näitä syksyn värejä saa eli koska vaihtuu mallit? Pitäisi saada vuodenvaihteen jälkeen syntyvälle vauvalle (viimeinen meidän perheessä) kunnon vaunut. Kertokaahan kokemuksianne emmaljungista, kaksista halpisrattaista on jo huonoja kokemuksia...
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Suurin ero Ceroxin ja City Crossin välillä on se, että Ceroxissa on heittoaisa (eli työntösuunnan saa vaihdettua lennossa), CC:ssa ei. Cerox myös menee tosi matalaksi kasattuna, CC jää vähän isommaksi. Toisaalta City Crossissakin työntösuunnan saa vaihdettua kääntämällä koko ratasosan, mutta kovin lennossa (ja lapsi kyydissä) tuota ei tee. Tähän CC:iin taasen voi laittaa aluksi vaunuosan (City-koppa), jota myydään erikseen. Ceroxiin se ei käy, koska Ceroxin ratasosa on kiinteä eikä lähde irti.
Molempiin käy tuo pehmeä kantokoppa eli duolift, värien saatavuudesta paha mennä sanomaan. Keväällä kyselin koska uudet Emmaljungat tulevat, niin Lastentarvikkeesta veikattiin että syyskuussa alkavat jo tulla pikkuhiljaa eri mallien uudet värit (suosituimmat ensin), tuplat sitten viimeisenä ehkä vasta marraskuussa (näitä itse tarvitsin). Jos siis haluat ehdottomasti tämän vuoden värin, varaa se käsirahaa vastaan jo nyt liikkeestä. Maksat lopun sitten myöhemmin kun haet rattaat. Ainakin Variston Lastentarvikkeessa näin voi tehdä.
Se, kumpi malli on parempi on mielipidekysymys, itse valitsisin varmaankin Ceroxin (tykkään heittoaisasta niin kovin). Toisaalta oikea vaunuosa on vauvalle jotenkin " ihana" ja mielestäni käytännöllinenkin, siksi itse päädyin puolitoista vuotta sitten Emmaljungan Duo Edgeen (sain siis molemmat ominaisuudet). Ne eivät vaan kasaudu pieneen tilaan, mutta eipä ole niin tarviskaan.