HOAS
Osaako kukaan sanoa, että mitkä Hoasin kohteista ovat sisäpinnoiltaan "laadukkaampia", esimerkiksi wc kaakeloitu tai lattiat laminaattia? Ilmesesti Hoasin Kalasataman uudet asunnot ovat pinnoiltaan hieman kauniimpia kuin monet vanhemmat muovimattokämpät.
Kommentit (8)
Melkein voisin luvata ettei opiskelijakämpissä ole laminaattia yhdessäkään asunnossa. Kaakelia voi sentään löytyä, sitä valkoista perusmallia. Olen asunut kolmessa ja käynyt kymmenissä opiskelija-asunnoissa ja konsepti on aikalailla sama kaikissa. Rumat harmaapilkulliset muovimatot ja maalarinvalkoiset seinät. Eli sellaiset ankeat harmaaseen taittuvat. Mutta eipä se vuokrakaan ole kovimmasta päästä. Viimeisimmästä muutimme pois siksi että asunto oli oikeasti hemmetin huonossa kunnossa, valitettavasti aika monet opiskelijat eivät vielä osaa hoitaa kotiaan niin että pinnat pysyisivät kunnossa.
En usko, että yhdessäkään hoasin kämpässä on laminaattia. Arabianrannassa rörstrandinkadulla (2001 valmistunut) on vaaleanharmaa muovimatto, maalarinvalkoiset seinät ja valkoiset keittiönkaapit. Hirveästi kutkuttais laittaa itse laminaatit, mutta ne joutuis sitten poistamaan hoasin käskystä, kun muuttaa pois. Ja seiniäkään ei saa maalata. Muuten oikeen kiva kämppä opiskelija-asunnoksi, merinäköalakin löytyy :-)
Varmaan uudemmissa, ainakin Jätkäsaaressa on ihan uus talo. Näkyisköhän siellä nettisivuilla rakennusvuodet? Harmi ettei sitä taloa kauheen helposti pääse itse valitsemaan, ellei jää listoille odottelemaan juuri sitä unelmakämppää :D Yks kaveri miehensä kanssa halus keskustan alueelle ja muistaakseni jotain 6-12 kuukautta odottelivat asunnon vapautumista.
5 vielä: Ja en siis osaa sanoa, onko näissä uudemmissakaan mitään hienompia materiaaleja, pikemminkin paremman väriset muovimatot :D
Mitä vikaa on muovimatossa? Mitä uudempi talo, sitä paremmat pintamateriaalit, voisi odottaa. Mutta ei varmaan ole varaa alkaa nirsoilla, jos haluat kämpän.
Kaikissa HOAS:n kohteissa saa erittäin edullisesti katon pään päälle. Sisäpintojen laadukkuudessa ja lattiapinnotteissa voi toki olla vaihtelua :-D
Ei muovimatoissakaan mitään vikaa ole, mutta tietenkin aina modernimmat pinnat houkuttelevat ;) Totta, ei paljoon ole varaa nirsota. lähinnä mielenkiinnosta kysyn, kun Hoasin sivuilla kämpät ovat kuvattu vain ulkopuolelta.
Missäs niitä lutikoita olikaan?