Millaista on olla suljetulla?
Kommentit (16)
Miten sinne pääsee?
Oon itse siinä pisteessä ahdistuksen, masennuksen ja dissosiaatioon kanssa etten jaksa enää.
No aika normaalia ollu yleensä. Muut potilaat pääosin omissa oloissaan tai sit ihan mukavaa juttuseuraa. Puhelinta saa käyttää, telkkaria katsoa, lukea, ulkoilla (jos on luvat). Mutta pois ei pääse ennen kuin on hoitajien ja lääkärin mielestä riittävän kunnossa. Sehän siin kamalaa onkin, kun ovet on lukossa.
Varmaan aika ankeeta näin kesällä ainakin.
Julkulan osastolla on epäasiallinen henkilökunta, joka vaan pahentaa sun oloa eli hirveetä oli olla. En tiedä muista osastoista.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinne pääsee?
Oon itse siinä pisteessä ahdistuksen, masennuksen ja dissosiaatioon kanssa etten jaksa enää.
Kai terveyskeskuksen kautta.
Olen ollut mutta en kerro enempää.
Ei se kovin ihmeellistä ole. Lääkkeitä määrätään paljon, joten koko ajan nukuttaa. Hiljaista on eikä mitään oikein tapahdu. Välillä joku potilas vetää raivarit.
Saako siellä tavata vierailijoita?
Jos on suljetun tarpeessa niin ensiapuun soitto tai menee paikan päälle ensiapuun.
Korona-aikana ei aina kaikkialla oo saanu tulla vierailijoita. Muuten kyllä, mutta vierailuaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos on luvat saa vierailuaikana. Kaikki on luvanvaraista, myös vierailut. Etenkin bipoilla rajoitetaan vierailuja "vähävirikkeisen hoitomuodon nimissä". Syy kieltää vierailut voi olla sekin, jos potilaan vointi romahtaa aina tapaamisten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Saa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa
Ko ko korona. Ei välttämättä.
Lääkäri sanoi nyt näyttää siltä että laitoshoito suljetulla aiheuttaa ahdistusta.
Sanoin että kyllä näin on.Sanoin että lähden pois ja heti.Lääkäri sanoi että olisin yön yli osastolla ja seuraava päivänä hän kirjoittaa reseptit ja voin lähteä.Sanoin että lähden nyt.Olin vapaaehtoisesti tullut hoitoon joten
minua ei voitu pakottaa jatkamaan hoidossa oloa.Lähdin pois hoidosta saman tien.
Paskaa. Väkisin lääkkeet suuhun ja siltikin kuvittelevansa fiksumpia. Liian läpinäkyvää manipulointia, että jaksaisi aina ottaa pulttia.
Kamalaa. Varsinkin jos joutuu vasten tahtoaan.