Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko valmisruoat "syntiä"?

Vierailija
12.06.2021 |

Mitä mieltä olette valmisruokien käytöstä? Syöttekö itse?

Minä olen oppinut että valmisruoat ja einekset on hyi hyi, paha! Vain laiskat ihmiset käyttää niitä ja sairastuvat sen seurauksena kun niissä on pelkkää suolaa ja lisäaineita. Maistelin paria eri kokkikartanon ruokaa, ja ne oli todella hyviä! Maistui ihan kotona tehdyltä. Tekisi niin mieli helpottaa elämää noilla, säästyisi monta tuntia aikaa keittiössä! :D

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja raaka-aineita niissä on kuin itsetehtynäkin.

Vierailija
2/12 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään eivät ole syntiä. Toiset epäterveellisiä, toiset terveellisiä. Monella turhia ennakkoluuloja. Suolapitoisuuden voi tarkistaa pakkauksesta ja valita vähäsuolaisen. Onhan niitä sydänterveellisen merkin saaneitakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vuosi 2021. Omaa voita ei tarvitse kirnuta itse ollakseen hyvä ihminen.

Kai tää nyt oli sentään edes provo?

Vierailija
4/12 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne syntiä ovat, koska ei eineksiä ole lueteltu raamatussa tai koraanissakaan.

Vierailija
5/12 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainos

Vierailija
6/12 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No täällähän haukutaan jopa liemikuutioiden käyttäjät! Kyllä nyt lihaliemi pitäisi viitsiä itse keitellä luusta..

Vierailija
7/12 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja raaka-aineita niissä on kuin itsetehtynäkin.

Hehheh

Vierailija
8/12 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin perheenäiti/vaimo on huono äiti/vaimo ellei tee itse ruokia, siitähän sen yhden valmisruoan nimikin tulee.

Vierailija
9/12 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva helpottaa arkea joillain eineksillä tai puolivalmisteilla joskus. Ne vaan on yleensä mautonta, suolaista, sokerista ja kallista höttöä mistä ei tule täyteen. Pitäisi kuitenkin lisätä ainakin kasvikset kylkeen ja helpompi tehdä itse koko ruoka. Ja koostumus ruoassa on myös usein mössöä kun ostaa einestä. Käytän kiireessä itsekin. Jos ostaa "parempaa" einestä, se on lähes työpaikan lounaan hintainen ja mieluummin syön sitten monipuolisemmin vaikka ravintolassa.

Vierailija
10/12 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällähän haukutaan jopa liemikuutioiden käyttäjät! Kyllä nyt lihaliemi pitäisi viitsiä itse keitellä luusta..

Ei ole pakko, mutta kyllä itse tehdyt liemet nostavat ruoan uudelle tasolle. Eikä se ole vaikeaa, itsestään ne luut siellä padassa porisevat, sen kun laittaa oikeat aineet tulille.

Vierailija
11/12 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai valmisruokia tehtäisi jos niille ei olis tarvetta. Ja nykyään ollaan valveutuneita, niin että valmisruoissa on myös terveellisempiä vaihtoehtoja.

Itse pyrin vapaapäivinä laittamaan terveellisiä ruokia ja kiireisinä päivinä lapset saavat tehdä voileipiä tai syödä valmisruokia. Aina on hedelmiä tai vihanneksia myös saatavilla. Ihan mahtavaa että voin ostaa hyviä valmiita ruokia niin aikaa jää töiden lisäksi muuhunkin kuin perunan viljelyyn.

Jos olisin vähän rikkaampi ostaisin enemmän noutoruokia.

Vierailija
12/12 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahden aikuisen talous, ja syödään eineksiä joko sellaisenaan tai tuunattuna 2-3 kertaa viikossa. Muuten tehdään ruoat itse. Olkoon syntiä tai ei. Itsetehdyt toki parempia, mutta joskus haluaa levätä tai harrastaa kokkaamisen sijaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan