Kun ihminen väsyy eikä saa sukulaisilta tukea
mihin otetaan yhteyttä. Olemme hyvin toimeentuleva uusperhe jossa 2 vanhempaa. Arki kaatuu niskaan ja on huolta jne. ei jaksaisi kaikkea itse
Mistä saisi apua?
Kommentit (7)
mutta en kuitenkaan tekisi pysyvää sopimusta jos jäänkn itse työttömäksi...
toivottavasti saisimme varamummelin joskus, lapsia käy niin sääliksi ja kyllä tämä on aika rankkaa itse kaikki kantaa. vaikka lapsia onkin vain 2.
-ap
Meillä myös uusioperhe. Aiemmasta mulla kaksi lasta, miehellä yksi ja sitten kaksi yhteistä. Kaikki lapset ovat alle 7 vuotiaita, ja sukulaisilta ei saa apua ollenkaan. Omat vanhemmat ovat sitä mieltä, että turha valittaa kun on itse lapset hommannut. Mikä juttu tää varamummohommeli oikeasti sit on? Ois kiva jos joku kertois enemmän:)
Ne vähäiset resurssit on varattu aivan loppuun palaneille YH:lle.
Jos teillä on kohtuu hyvät tulot, miksi ette palkkaa vakituista lastenhoitajaa " satunnaisiin" töihin. Moni opiskelija, esim. lastenhoitoalan opiskelija-aloittelijat olisivat enemmän kuin mielissään tällaisesta järjestelystä.
Itse olen aineenopettaja ja parina ensimmäisenä yliopistovuotenani kävin eräässä perheessä lasten/kodinhoitajana juuri mainitsemallani tavalla epäsäännöllisen säännöllisesti. Joskus parinakin iltana tai viikonloppupävänä viikossa, joskus vain kerran kuussa. Joskus olin koko päivän, joskus vain pari tuntia, joskus olin yötäkin kun vanhemmilla oli joku myöhään venähtävä iltameno. Kerrat sovittiin kalenterin kanssa aina parin kolmen viikon jaksoissa eteen päin ja huomioon otettiin niin perheen toiveet kuin minunkin opiskelutilanteeni. Sain kohtuullista tuntipalkkaa ja nautin työstä. Aina heillä käydessäni tein lastenhoidon ohessa kevyitä kotihommia kuten tiskejä ja pyykkejä, imurointia...Vanhemmat pääsivät joko hoitamaan rästiasioita, keskittymään töihinsä tai viettämään aikaa yhdessä ja rentoutumaan, ja kun tulivat kotiin oli sielläkin viety kotihommia eteen päin. Lapset pitivät minua kuin kummitätinä tai muuna lähiomaisena koska olin aina sama hoitaja. Jäivät siis mielellään kanssani ja ikävöivät jos en käynyt useampaan viikkoon. Vieläkin olemme yhteydessä, vaikka lapset ovat jo isoja koululaisia ja minulla jo oma leikki-ikäinen.
Tässä perheessä oli kolme alle esikouluikäistä lasta kerralla ja kaksi vanhempaa, joilla vaativat työt, joten välillä kaivattiin ylimääräistä aikuista arkeen. Itse puolestani sain tästä järjestelystä mukavasti lisätuloja laihan opintotuen kylkeen.
Juuri ensimmäisten vuosien opiskelijat, jotka vielä opiskelevat pääsääntöisesti, eivätkä välttämättä käy vakituisissa töissä opintojen ohella, ovat innoissaan näistä pesteistä. Laittakaa ilmoitus vaikka yliopiston kasvatustieteellisen ilmoitustaululle.
Lisäksi voitte tilata siivojan käymään kerran viikossa, niin säästyy sekin energia.
lastenhoitaja otettaisiin mieluusti mutta miten kartoittaa hoitjakandin taustat jne. Enemmänkin kaipaisimme ihan " mummoa" tai " vaaria" lapsille ja arjen kaveriksi, ihan puolin ja toisin olisi kiva autella ja olla seurana!
Täytyy varmaan laittaa ilmoitus vaikka kirkko ja kaupunkiin!
-ap
meillä ei mummot eikä muutkaan koskaan pääse/ehdi tänne pk-seudulle vaan kyllä loukkaantuisivat jos sanoisin meidän hankkineen varamummon.
Niistä varamummoista oli juuri jossain juttua.. on olemassa tai ainakin suunnitteilla.