Et ole köyhä, jos sinulla on varaa omistaa lemmikki
Kommentit (19)
En olekaan, enkä ole väittänyt olevanikaan.
Et ole köyhä, jos sinulla on lemmikki *ja varaa hoitaa sitä hyvin*: syöttää laadukasta ruokaa, ostaa turvallisia ja laadukkaita leluja, hoitovälineitä, taluttimia, käyttää ell:ssä säännöllisesti jne. Tämä on totuus.
Vierailija kirjoitti:
No ei oikeestaan olis, mutku ne on aikoinaan otettu, niin hoidettavahan ne on
Aina on mahdollisuus luopua niistä.
En ole ottanut lemmikkiä juuri kulujen takia. Tosin kyllä niihin sitten rahat jostain repis, jos lemmikkejä olisi.
Köyhälläkin voi muu harrastus olla kuin kävely ja kirjastossa käynti, eikä kissan tai koiran pitäminen kalleimmasta päästä ole. Siinä vaiheessa tietysti voi käydä tukalaksi, jos eläin sairastuu. Mutta onhan kaikessa riskinsä, esimerkiksi halpaa lajia hiihtoa harrastaessa voi teloa itsensä, tai mitään harrastamatta voi itse sairastua.
Vierailija kirjoitti:
Et ole köyhä, jos sinulla on lemmikki *ja varaa hoitaa sitä hyvin*: syöttää laadukasta ruokaa, ostaa turvallisia ja laadukkaita leluja, hoitovälineitä, taluttimia, käyttää ell:ssä säännöllisesti jne. Tämä on totuus.
Köyhän voi olla helpompi hoitaa hyvin eläintä, jos on paljon kotona. Useimmille eläimille ei tee hyvää olla yksin ja ilman aktiviteetteja lähes joka päivä, mikä on yleensä keskituloisten lemmikkien osa.
Olen köyhä nyt, mutta silloin kun otin lemmikin en ollut. Silti on varaa sen ruokaan ja eläinlääkäriin. Muutahan ei nyt enää tarvitse hankkia, kun silloin aikoinaan tuli ostettua hyvät hihnat, pannat ja kupit.
No tuota koira on ollut meillä yli 10 vuotta, taloustilanteeni on nyt huono pitäisikö siis näin vanhalle koiralle etsiä uusi koti? Olet aika yksinkertainen ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhän voi olla helpompi hoitaa hyvin eläintä, jos on paljon kotona. Useimmille eläimille ei tee hyvää olla yksin ja ilman aktiviteetteja lähes joka päivä, mikä on yleensä keskituloisten lemmikkien osa.
Tämä on totta. Mutta myös materiaa ja rahaa tarvitaan siihen hyvään hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Itselläni olisi varaa pitää koiraa tai useampaakin, iso asuntokin ja pihaa riittää, jopa meren rantaa mutta työ, joka sen vaurauden pääasiassa tuo estää koiraa hankkimasta. Kesällä ehkä voisi jos aitaisi pihalle riittävän ison alueen koiralle. Mutta yksin se olisi sittenkin. Ehkä sitten eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut lemmikkiä juuri kulujen takia. Tosin kyllä niihin sitten rahat jostain repis, jos lemmikkejä olisi.
Köyhälläkin voi muu harrastus olla kuin kävely ja kirjastossa käynti, eikä kissan tai koiran pitäminen kalleimmasta päästä ole. Siinä vaiheessa tietysti voi käydä tukalaksi, jos eläin sairastuu. Mutta onhan kaikessa riskinsä, esimerkiksi halpaa lajia hiihtoa harrastaessa voi teloa itsensä, tai mitään harrastamatta voi itse sairastua.
Niin. Mistä revit ne rahat lemmikin hoitoon, kun se sairastuu?
Kyllä köyhälläkin esim. kissa voi olla . Sen sapuskat päiväksi saa näet jo muutamalla kymmenellä sentillä.
Ei mulla ois varaa lemmikkiin ja olen keskituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhälläkin voi muu harrastus olla kuin kävely ja kirjastossa käynti, eikä kissan tai koiran pitäminen kalleimmasta päästä ole. Siinä vaiheessa tietysti voi käydä tukalaksi, jos eläin sairastuu. Mutta onhan kaikessa riskinsä, esimerkiksi halpaa lajia hiihtoa harrastaessa voi teloa itsensä, tai mitään harrastamatta voi itse sairastua.Niin. Mistä revit ne rahat lemmikin hoitoon, kun se sairastuu?
En ole hän keneltä kysyt, mutta minun koirilla on vakuutukset ja minulla on yksi luottokortti varattu pelkästään "katastrofien varalle". Ensin hoidetaan eläin kuntoon ja sitten jälkeen päin mietitään miten se luottokorttilasku maksetaan.
Mulla on kissoja, 2 isoa koiraa, 2 hevosta ja 5 pupua. Olen köyhä työtön.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä köyhälläkin esim. kissa voi olla . Sen sapuskat päiväksi saa näet jo muutamalla kymmenellä sentillä.
Maatiaiskissa, täällä päin ainakin saa ilmaiseksi tai lähes ilmaiseksi. Ja yleensä pysyy terveenä. Ja ruuat saa halvimmalla Saksasta.
Mä olen työtön ollut jo vuosia. Silti minulla on 4 koiraa. Vakuutuksia ei ole mutta säästöjä tällä hetkellä vajaa 17.000e. Eli ei jää hoitamatta jos tulee useamman tonnin lääkärikäynti. Syövät kuivamuonaa (Acana, Pro Booster). Osa allergisia, osa ei. Panostan laadukkaaseen ruokaan,. Puolet saavat raakaa lihaa, sitä kuluu n.5kg viikossa. Syövät lisiä ja vitamiineja kuten itsekin.
No ei oikeestaan olis, mutku ne on aikoinaan otettu, niin hoidettavahan ne on