Voiko yksiössä asuva sinkkunainen ryhtyä perhepäivähoitajaksi, jos on vielä koirakin?
Onnistuukohan? Ei ole mitään päihde- tai mt taustaa. Olen vain lopen uupunut raskaisiin töihin tehtaassa, ja muuta ei ole tarjolla. hoitaisin mielelläni jonkun lasta tai lapsia työni sijaan. Mietin vaan että kelpaisiko hoitajaksi jos on pieni asunto ja on vielä koirakin siellä. Pidän lapsista, en halua omaa, mutta hoidan mielellään muiden lapsia.
Kommentit (21)
Ota yhteyttä kuntaan ja kysy. Itse en olisi valinnut kaltaistasi hoitajaa lapselleni.
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä kuntaan ja kysy. Itse en olisi valinnut kaltaistasi hoitajaa lapselleni.
Miksi et?
Jotenkin oletan, että pph:lla on kokemusta omistakin lapsista.
Kun se on siellä ihan yksin niiden lasten kanssa, niin jos on omia lapsia, niin se on joku osoitus siitä, että pärjää lasten kanssa, kun niitä ei ole huostaanotettuna.
Hoidatko tosiaan mielellään muiden lapsia 5 päivää viikossa 8-12 h päivässä kun et saa niitä edes hetkeksi toiseen huoneeseen päiväunille/leikkimään?
Pestaudu johonkin ökyrikkaaseen perheeseen lastenhoitajaksi, jolloin työpaikka on perheessä.
Kuolleena syntynyt idea. Mieti jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kun se on siellä ihan yksin niiden lasten kanssa, niin jos on omia lapsia, niin se on joku osoitus siitä, että pärjää lasten kanssa, kun niitä ei ole huostaanotettuna.
Ja tällä viestillä väität, että kaikki äidit ovat hyviä äitejä, ja että kaikki lapsettomat olisivat huonoja äitejä. Ihanan kapeakatseista.
Mua ei ainakaan huolittu pph. ksi. Olisi ollut talo, iso piha ja kokemusta omista lapsista. Eivät sanoneet syytä, miksi en kelvannut.
Perhepäivähoitajillekin ja heidän tarjoamilleen puitteille on olemassa minimikriteerit, etkä sinä asuntoinesi täytä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Et siis suostuisi viemään lasta päiväkotiin, jossa tarhan tädillä ei ole omia lapsia? Tai et antaisi lapsesi mennä kouluun, jossa opettajalla ei ole lapsia? Just.
Luulen että viimeistään parin viikon jälkeen tulisi ikävä sinne tehtaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ainakaan huolittu pph. ksi. Olisi ollut talo, iso piha ja kokemusta omista lapsista. Eivät sanoneet syytä, miksi en kelvannut.
Iso talo ja piha voi olla vaarallisempia kuin kerrostalo. Voi pudota portaista jne.
En veisi lastani yksiöön päiväksi lapsijoukon ja koiran seuraksi. Härregyyd.
kuinka monta lasta perhepäivähoitajan pitää ottaa, että homma on kannattavaa? paljonko siitä maksetaan?
Lapsettomuus ei ole este, eikä välttämättä koirakaan. Mutta yksiö on kyllä liian pieni päivähoitopaikaksi. Kannattaa katsoa isompaa asuntoa, jos haaveilet pph:n työstä.
En jättäisi lapsiani sulle hoitoon, vaikka itse olisit kuinka suloinen ja ihana ihminen. Yksinkertaisesti liian pieni asunto, vaikket neliöitä kertonutkaan.
Missä lapset nukkuu päikkärit? Missä ne leikkii? Askartelee? Syö? jne.
Sen sijaan voisin sut kyllä palkata meille himaan hoitamaan lapsia. Mietippä tätä vaihtoehtoa. :)
Vierailija kirjoitti:
Täh. Luuletko, että kaikilla lapsettomilla on lapset huostaanotettuna?
Hoitajista on pulaa, miksi ei? Kunhan koira ei pure ja lapsi ei ole allerginen.