Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PK-seudun ihmiset, auttakaas paikallisjuna-asiassa!

Vierailija
04.06.2021 |

Voinko ostaa lipun meno Pasila-Siuntio ja sitten paluu Siuntio-Pasila mutta tulenkin takaisin niin että hyppään välillä ulos asemilla Siuntio-Kirkkonummi-Kauniainen-Pasila? Piipahdan ulkona ja jatkan heti seuraavalla junalla. Vaihtoaikahan niissä on niin että ehtisi vaan onko sallittua poistua kesken matkan?

Tai voihan vaikka menomatka olla Pasila-Kirkkonummi-Siuntio ja paluumatka Siuntio-Kauniainen-Pasila.

Kerran olen kyllä Keravalla tehnyt niin että lippu oli Kerava-Pasila mutta meninkin Kerava-Tikkurila-Pasila.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse usein matkalla Turenki-Helsinki hyppään Riihimäellä pois parille kaljalle. On ihan ok, kun lippu voimassa kaksi tuntia.

Vierailija
2/3 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäisi siis kerätä kaikki Suomen kunnat ja tuolla optimoisi samalla reissulla 3 kuntaa sen sijaan että kävisin yhden reissun Siuntiossa, yhden reissun Kirkkonummella ja yhden Kauniaisissa, jokaisen erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PK-seudun paikallisjunat kulkevat kyllä Joensuusta Nurmekseen ja Pieksämäelle, pk-seudullahan on Helsingistä vähän muualle kulkevat junat. Vähän tarkkuutta noihin lyhenteisiin, kiitos. Pääkaupunkiseutu ei vieläkään ole erillisnimi, joten sitä ei tule lyhentää isoilla kirjaimilla. Pohjois-Karjalasta taas käytetään usein lyhennettä PK, onpa Joensuussa ollut sen nimiset hotelli ja ravintolakin. Pk-seutua väärin lyhentäessä saattaa sattua hassuja ja nolojakin kämmejä teksteissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi