Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 38v enkä ajatellut ottaa koronarokotetta, vaikka "nyt" olisi vuoroni. perustelut.

Vierailija
04.06.2021 |

Ensinnäkin, rokotehan ei estä tartuntaa eikä levittämistä. Olen hyväkuntoinen, enkä ole elämässäni kertaakaan sairastanut edes tavallista influenssaa.

Asun pääkaupunkiseudulla ja olen asioinut normaalisti kaupoissa ja kaupungilla koko ns. Kriisin ajan. Koronan on sairastanut tilastojen mukaan alle 2 prosenttia suomalaisita, ja Uudellamaallakin se on 3 prosentin luokkaa. Tunnen etäisesti kaksi henkilöä eripuolilta Suomea jotka ovat sairastaneet koronan, ja molemmilla se oli heidän sanoin vain lähes oireeton flunssa. Heistä molemmat olivat hakeneet tartunnan ulkomaalaasta tulleiden välityksellä.

Lisäksi tartunnat ovat nyt taas menossa alaspäin, niin miksi edes vaivautua kun virus on väistymässä.

Miksi olen väärässä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinua ei ainakaan päästetä lentokoneeseen lomamatkalle rokottamattomana.

Vierailija
2/18 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedemiehet jo sanovat, että kaikki rokottamattomat tulevat jossain vaiheessa sairastamaan koronan. Rokotteella on kuitenkin paljon hallitumpi se reaktio, siksi aion itse ottaa rokotteen. Taudin sairastaminen paljon suuremmalla todennäköisyydellä aiheuttaa pahempia ongelmia kuin rokote tai rokotteesta huolimatta sairastuminen.

Britanniassa on jo Nepalin varianttia, joka tarttuu melkoisen vauhdikkaasti, ilmeisesti ilmateitse.

Ja luultavasti Pfitzerin rokotteeseen tarvitaan ainakin riskiryhmille vielä kolmas rokote variantteja vastaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nyt-sana on lainausmerkeissä? Mitä tarkoitat sillä?

Vierailija
4/18 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote estää tehokkaastyi levittämistä. Israelissa tultiin tulokseen, että Pfizerin rokote estää koronan leviämistä jopa 97%. Se on huima luku. Juuri sen vuoksi, että rokotettu ei juurikaan kykene koronaa levittämään pieniä poikkeuksia lukuun ottamatta on se syy, että THL vihdoin eilen julkitulossaan vapautti täysrokotetut maskeista.

Vierailija
5/18 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti. Mulla useampi tuttu jotka sairastivat koronan erittäin pahana, pari vammautunut ilmeisesti pysyvästi. Olen itse perusterve ja saman ikäinen kuin sinä - ja niin ovat nuo kaverinikin. Rokote estää saamasta vakavaa tartuntaa. Otin siis sen mielelläni ja onneksi niin tekevät muutkin ympäri maailmaa. En asu Suomessa ja täällä kuoli porukkaa kuin kärpäsiä koko talven.

Vierailija
6/18 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet aivan itse omat ratkaisusi. Rokotteen ottaminen on täysin vapaaehtoista.

Mikään ei viittaa siihen, että maailmanlaajuinen pandemia pysähtyisi. Sen sijaan näyttää syntyvän koko ajan uusia koronavariantteja, kun korona riehuu rokottmattomassa väestössä, kuten Brasiliassa, Intiassa ja Vietnamissa.

Myös Suomen rokottamttomassa väestössä on kehittynyt uusia variantteja: "Suomalaislaboratorio Vita Laboratoriot kertoo löytäneensä Etelä-Suomesta uniikin, suomalaisen koronavirusvariantin."

https://yle.fi/uutiset/3-11796022

Vierailija
7/18 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, jos keuhkot lakkaavat toimimasta. Ei tunnu mukavalta.

Vierailija
8/18 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se hiljeni viime kesäksikin, mutta syksyllä mentiin taas. Rokottamattomana saat luultavasti kesän ajan olla kohtuu turvallisin mielin, mutta syksyn tullen joudut lukittautumaan kotiisi ellet halua sairastaa koronaa. Rokotteen sivuoireet ovat hyvin todennäköisesti todella paljon pienempiä kuin itse tauti. Joten mitään järkeähän tuossa ei ole, mutta itse toki päätät.

Vierailija
9/18 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedemiehet jo sanovat, että kaikki rokottamattomat tulevat jossain vaiheessa sairastamaan koronan. Rokotteella on kuitenkin paljon hallitumpi se reaktio, siksi aion itse ottaa rokotteen. Taudin sairastaminen paljon suuremmalla todennäköisyydellä aiheuttaa pahempia ongelmia kuin rokote tai rokotteesta huolimatta sairastuminen.

Britanniassa on jo Nepalin varianttia, joka tarttuu melkoisen vauhdikkaasti, ilmeisesti ilmateitse.

Ja luultavasti Pfitzerin rokotteeseen tarvitaan ainakin riskiryhmille vielä kolmas rokote variantteja vastaan. 

Miksi kaikki rokottamattomat sairastuisivat? Voihan potilas olla oireeton, vaikka olisi saanut tartunnan.

Vierailija
10/18 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ota. Ikää 48v. Mulla on autoimmuuni sairaus taustalla. Muutoin ei ole flunssia ollut 10 vuoteen. En edes käy ihmisten ilmoilla. Seuraan loppuvuoteen aiheuttaako komplikaatioita.

Vierailija
11/18 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa? En minäkään aio ottaa rokotetta ja olen sinua vanhempi riskiryhmäläinen. Se on ihan oma päätös, ei sitä tarvitse muille perustella

Vierailija
12/18 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko te pitää rokotukset omana tietonanne ja vatvoa niitä lähipiirinne kanssa. Vai eikö hekään viitsi enää kuunnella teidän typeriä jankutuksianne.

Saatanan

Moukat.

Vierailija
13/18 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki rokottamattomat sairastuisivat? Voihan potilas olla oireeton, vaikka olisi saanut tartunnan.

En minä tiedä. Ilmeisesti tiedetään jo, että korona leviää vielä pitkään uusine variantteineen ja tietenkin rokottamattomiin se tarttuu ensisijaisesti. Osahan selviää tartunnasta lähes ilman oireita, osalle käy huonommin.

Ei suomalainenkaan tutkija tyrmännyt tuota saksalaista ilmoitusta. Niinhän muutkin helposti leviävät virustaudit käyvät läpi koko väestön, kunnes osa on saanut immuniteetin tai rokotteen. Nyt jo uutta aaltoa pukkaa Afrikkaan, varoittaa WHO.

Eilisissä lehdissä oli tuo uutinen.

Vierailija
14/18 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kyllä ensi vuoden influenssaakin. Sitä varmaan on enemmän liikkeelläkin kun maskeista, rajoituksista ja turvaväleistä hiljalleen luovutaan.

Vierailija
15/18 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ota rokotetta, et saa matkustaa

Myös muita ongelmia on sinulle tiedossa...

Vierailija
16/18 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko te pitää rokotukset omana tietonanne ja vatvoa niitä lähipiirinne kanssa. Vai eikö hekään viitsi enää kuunnella teidän typeriä jankutuksianne.

Saatanan

Moukat.

Äläs nyt. Meillä ihan töissä kerrotaan Teams-palsuissa kunnollaan menossa rokotukseen. Jaetaan kipukokemukset yms. Itse olen hiljaa. Rokotukseni ei muille kuulu.

Vierailija
17/18 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/18 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, jos keuhkot lakkaavat toimimasta. Ei tunnu mukavalta, tai veritulppa muualle, siksi ei siis kannata rokotetta ottaa.