Lastenteosta kyselevä sukupolvi
Ovatko muut huomanneet, että lastentekoon painostaa ja siitä kyselee eräs tietty sukupolvi? Ja ehkä myös eräiden asuinseutujen ihmiset.
Olen huomannut, että sukulaisissa sellaiset 40-50 -luvuilla syntyvät kyselevät oikein innokkaasti ja painostavat asiaan. Heille se on ollut itsestäänselvyys ja odottavat sitä muiltakin. Mutta esim. 70-luvulla syntyvät eivät kysele. He ovat jo eläneet vapaamielisemmän maailman eikä heitä kiinnosta, miten joku muu elää. Vai onko tuo sitten vanhuudenhöppänyyttä? 70-luvulla syntyvillä on tärkeämpää mietittävää?
Myös maaseudun ihmiset asiasta tenttaavat ahkerasti, kaupunkilaisia ei kiinnosta ja heidän maailmankuvansa on erilainen
Kommentit (2)
Omat vanhempani ovat syntyneet 50-luvulla, eikä ikinä ole tullut ainuttakaan kysymystä lapsista. Itse olen +40 vuotias lapseton nainen. Melkoista yleistystä.
20-luvulla syntynyt mummonikin aina sanoi, että opiskelut ensin. Miehet on ihan turhia. Ikinä ei kysellyt mitään lapsista hänkään.
Olen huomannut että vanhemmat ihmiset herkemmin kysyvät. Kysyvät myös jatkuvasti suoraan olenko raskaana (en ole, vatsa vain turpoaa kiusallisesti päivän aikana). Jatkavat myös jankkaamista sen jälkeen kun olen todennut, että kyseessä on turvotus.
Nuoremmat ovat hienovaraisempia. Maalaisten ja kaupunkilaisten välillä en huomaa eroa