Millainen kännykkä tokaluokkalaiselle
Mikä olisi helppokäyttöinen peruspuhelin tokaluokkalaiselle pojalle? Joka mallissa tuntuu olevan vaikka mitä hienoja ominaisuuksia, vaikka meille riittäisi mainiosti puhelin, jolla voi soittaa ja vastaanotta puheluja.
Kommentit (7)
on aika iisi. Maksoi meillä 69e. Se vanhempi 1100 on vielä simppelimpi ja niitä saa 49 eurollakin. Meillä ainakin 1. luokkalainen oppi helposti käyttämään.
Itse samalla asialla ollut jonkin aikaa... Meillä tokan just aloittanut viettää parin viikon päästä synttäreitä. ;-)
Sanottakoon vielä, että Nokia 1600:ssa (jota itse olen katsellut, nyt Dna-kaupoissa [?] tarjous 59e ja Veikon koneella ollut just pari " tempausta" 49e...) on kylläkin WAP (voipi siis ladata pelejä/soittoääniä) ja värinäyttö, joita Nokian 1100:ssa ja sen rinnakkaismallissa, muistaakseni 1101 tms. (samaa hintaluokkaa) ei siis oo. Ainakin toisessa noista vielä edullisemmista ja simppelimmistä on kyllä taskulamppu... (Joka tietääkseni tosin surkea, mutta josko vähän kompensois muun extran puutetta?) Polyfoniset soittoäänet muistaakseni kaikissa kolmessa, mutta edukkaammissa siis vielä mv-näyttö.
Että ihan vain tiedoksenne, kun olen asiaa itsekin tutkiskellut. ;-) Käytettyjä myös olen vähän katsellut, mutta ovat olleet yllättävän kalliita, kun ei kuitenkaan tiedä, kauanko ne kestää ja millasessa menossa olleet mukana. Olen ap:n kanssa samaa mieltä, että liikaa hienouksia ei noin pienelle tarvitakaan - houkuttelee vain liimanäppejä ja/tai känny kiertää muiden käsissä peli- tms. kokeiluissa. ;o) Toisaalta, ei siitä hirveesti haluais maksaakaan,kun saattaa kuitenkin aika pian hävitä tai särkyä. Ainakin meillä... Tosiaan, yks vaihtis ostaa itselle oma ja antaa lapselle vanha, niin kenties harmittaa sit vähemmän? ;-)
ostettiin kanssa sitten viime viikolla puhelin. Ajattelin ensin, että ei ennen kuin 10 v, mutta ihan turvallisuusyistä hankin. Kun itse lähden töihin klo 7 ja palaan klo 17 ja huushollia asutaan kahdestaan.
Puhelin ei ole koulussa, vaan poika tulee koulusta kotiin, jättää repun ja menee ip-kerhoon. Vasta tämän päivän on nyt harjoitellut ja meni ihan hyvin. On arka ja hiljainen poika jolla ei juuri ole kavereita, leikkii yksistään mieluusti.
Ostettiin sitten 6103 läppäpuhelin. Maksoi kyllä 180 eur, ja ollaan harjoiteltu vain soitot ja vastaamiset ja tekstiviestien tavaamiset. JA kuvaaminen, Ajattelin -ja poika itsekin halusi - läpällisen mallin, ettei tarvitse näppäinlukon kanssa pelata.
Liittymänä Prepaid, ettei tule sitten ikäviä yllätyksiä jos vaikka kuitenkin kävisi niin että joku " lainaa " puhelinta tai se lähtee omille teilleen.
On ehkä pienelle turhan arvokas puhelin, mutta ajattelin että kerran se kirpaisee.
Niitä saa Huuto.netistä halvalla ja voi ostaa vaikka kaksi taikka kolme, jos menee rikki tai hukkaan. On kestävimmästä päästä Nokian puhelimia.
ja sellainen myös ostettiin, varmaan markkinoiden halvin tarjouksesta (alle 80 e). Tässä on kyllä enemmän ominaisuuksia kuin ihan peruspuhelimessa eikä kestävyydestä tietenkään ole takuita. Toisaalta kakkosluokkalainen on jo aika näppärä käytämään puhelinta..
Liitymänä meillä on Prepaid, koska haluamme olla 100% varmoja siitä, ettei yllätyslaskuja tule, missään olosuhteissa.
sai värinäytöllisen simpukan. Simpukka on musta siitä hyvä, että ei naarmuunnu repussa kulkiessaan eikä tarviste muistaa laittaa näppäimiä lukkoon. Mulla jää itselläkin usein näppäimet päälle ja puhelin soittelee itsekseen käsilaukun pohjalta, lapsi varmaan unohtaisi vielä useammin...
Tosin tuo meidän poika on todella huolellinen tavaroidensa kanssa. Koko ekan luokan aikana ei mitään hävinnyt, ei yhtä ainotta pipoa tai hanskaa, joten uskallan aika hyvin luottaa siihen, että pitää kännykän tallessa. Liittymänänä on DNA saldorajoitus 15 euroa, tuota poika ei varmaan saa koskaan täyteen, vaan se on lähinnä varkauden varalta. Me ollaan ohjelmoitu kännyyn vain vanhempien ja isovanhempien numerot, toistaiseksi ei kavereille saa soitella. Katsotaan sitten talvella tai keväällä kun poika alkaa liikkua enemmän yksin, muutetaanko systeemiä. Nyt kännykkä on lähinnä hätätapauksia varten ja sitä että esim. sovitaan vaikka etukäteen, että poika soittaa, kun lähtee kaverilta kotiinpäin.
Kännykän käytön poika oppi tosi nopeaan, vaikka vanhemmista ei ollut paljon apua kun meillä on erimerkkiset kapulat itsellä. En usko että kenenkään nykylapsen kännykän käyttö tyssää siihen, ettei opi sitä käyttämään - sen verran monelaisia vempaimia he ovat jo tottuneet käyttämään.
Ekaluokkalaiselle suunnitelmissa ensimmäistä kännykkää. Mietinnässä on ostaa käytetty halpa puhelin, tai antaa oma vanha ja ostaa itselle uusi. Tai sitten joku halpa perus puhelin uutena. Me pysytään kyllä varmaan tutussa merkissä, eli Nokia tai Siemens, koska muut puhelinmerkit eivät ole itselle tuttuja ollenkaan, eikä niitä osaisi itsekään käyttää.
Liittymäksi otetaan joku tavallinen liittymä, johon saa kaikki mahdolliset puheluiden estot päälle, ettei mihinkään palvelunumeroihin saa soitettua. Ja varmaan puheaikarajaus 10 euroa(?)