Keräättekö luonnonkukkia?
Kommentit (13)
Kerään. Talvella ostan kimput kukkakaupasta.
En kerää. Ne ei kestä maljakossa, ne sotkee ja niissä on öttiäisiä. Ostan kukat marketista, ruokaostosten yhteydessä. Menee ehkä 100-200€/v.
Tottakai. Tälläkin hetkellä kotona on toisessa maljakossa kieloja ja toisessa lemmikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Tälläkin hetkellä kotona on toisessa maljakossa kieloja ja toisessa lemmikkejä.
Meilläkin on kieloja ja niistä tulee aivan ihana tuoksu!
En.Minulla on ulkona luonnonkukkia sekä luonnossa, että kukkapenkissä. Katselen niitä ulkona. Kestävät pidempään :)
Mummo laittaa terassillensa. Niistä saa oikeasti ihan hiton hienoja.
Parvekkeelle tuon, koska roskaaminen ei haittaa, ja on kuitenkin luonto lähempänä.
Annan kaikkien kukkien kukkia vaan. Enempi olen ulkoilma ihminen, ruokatauolla tai myöhemmin illalla netti hommelit
Tuon kukkia sisälle ja joskus laitan kauniin asetelman terassin pöydälle. Parin viikon päästä alkaa olemaan paras kesäkukka-aika. Talvisin ostan joskin esimerkiksi neilikoita sisälle, keväällä tulppaaneita. Ostan kukat ihan ruokakaupasta.
Juu tietysti. Niistä saa sidottua tosi kauniita kimppuja.
Talvisin saatan taittaa männystä tai kuusesta oksan maljakkoon, tuoksuvat kivasti
Nuorempana kuivatinkin kukkia ja tein myös kortteja itse, kasviprässillä kukat lyttyyn ja kontaktimuovin alle sitten asetelma
En kerää, mutta pihamaalla siirtelen juuripaakkuineen paremmille kasvupaikoille. Jostain syystä kasvaisivat ja kukkisivat vain sorakossa, olen jo vuosien ajan siirrellyt niitä pienelle nurmiläntille joka jätetään leikkaamatta, saavat kukkia ja ruokkia pörriäiset+perhoset siellä, poissa jaloista.
C