Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paniikkihäiriö on inhottava sairaus

Vierailija
30.05.2021 |

Sydän hakkaa kovaa ja pelottaa ja itkettää. Samalla tuntuu ku kuristuis ja happi loppuis. Näitä on taas tullu useamman kerran ku on joutunu käsittelemään kiusaamis kokemuksia ja pahimmat paikat on kauppa ja keskusta.

Tuntuu ettei haluais ollenkaa suuren ihmisjoukon keskelle ku pelko siitä pyörtymisestä on niin suuri.
Varsinkin nyt keväällä nää on pahentunu ku moni kiusaaja tulee lenkillä vastaa ja huutelee aika usein jotain loukkaavaa. Tosin jos oon porukassa ei huutele naureskelevat vaan ku menee ohi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkikohtaus on kyllä yksi kamalimmista kokemuksistani, ollut pari kertaa mutta menivät onneksi nopeasti ohi... Kamalaa jos niistä joutuu kärsimään säännöllisesti :/

Ootko hakenut apua terveyskeskuksesta?

Vierailija
2/14 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkihäiriö on siis sellainen että sydän hakkaa, ikäänkuin rytmihäiriöitä ja samalla voi pyörryttää? Onkohan minullakin ollut sitten, tuli juuri sellaisessa epämiellyttävässä sosiaalisessa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tulee useita viikossa, joskus jopa 3 päivässä aamuyöllä pahin. Ja usein keskellä yötä herää siihen ku sydän hakkaa tosi kovaa. Hiki valuu otsalta ja tyyny märkä.

Pakko varmaan hakea lääkitys tähän kun on haitannut jo normaaleja juttuja. Tätä se kiusaaminen saa aikaan. Mulla se oli henkistä kiusaamista.

Vierailija
4/14 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aspergereilla on enemmän paniikkikohtauksia ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa?

Vierailija
5/14 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aspergereilla on enemmän paniikkikohtauksia ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa?

Sekä skitsofreniaa

Vierailija
6/14 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tulee useita viikossa, joskus jopa 3 päivässä aamuyöllä pahin. Ja usein keskellä yötä herää siihen ku sydän hakkaa tosi kovaa. Hiki valuu otsalta ja tyyny märkä.

Pakko varmaan hakea lääkitys tähän kun on haitannut jo normaaleja juttuja. Tätä se kiusaaminen saa aikaan. Mulla se oli henkistä kiusaamista.

Tutun lääkärin ohje, mitä kannattaa kokeilla:

- Paniikkihäiriössä on samankaltaisia oireita, kuin liikahengityksessä. Silloin happi- ja hiilidioksiditasapaino on pielessä. Tätä voi kokeilla pussiin hengittämisellä, eli hengität samaa ilmaa edestakaisin ja teet havaintoja. Jos se ei vaikuta, kannattaa hakea lääkitys.

Minulla on lääkitys, mikä toimii, mutta kuulin tuon konstin vasta nyt, 30 vuotta liian myöhään. Mutta sitä kannattaa kokeilla.

Vierailija
7/14 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukku?

Vierailija
8/14 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä skitsofreniaa

Miksi alapeukku?

Vierailija
9/14 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukku?

Linkki puuttuu.

Vierailija
10/14 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä skitsofreniaa

Miksi alapeukku?

Linkki puuttuu.

Vierailija
12/14 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju on todennäköisesti jonkun kiusaajan tekemä aloitus, jossa kirjoittaa toisen ihmisen sijasta muka. Mene ulos nauttimaan kesästä ja jätä rauhaan nuo täällä haukkumasi ihmisryhmät. Anna heidän olla.

Keskity siihen, miten täydellinen, ei-Asperger, ei-paniikkihäiriöinen jne. itse olet ja hykertele sitten siinä itsetyytyväisyydessäsi. Miten niin täydellinen ihminen jaksaa uhrata ruutia itseään heikompien haukkumiseen?

Vierailija
13/14 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju on todennäköisesti jonkun kiusaajan tekemä aloitus, jossa kirjoittaa toisen ihmisen sijasta muka. Mene ulos nauttimaan kesästä ja jätä rauhaan nuo täällä haukkumasi ihmisryhmät. Anna heidän olla.

Keskity siihen, miten täydellinen, ei-Asperger, ei-paniikkihäiriöinen jne. itse olet ja hykertele sitten siinä itsetyytyväisyydessäsi. Miten niin täydellinen ihminen jaksaa uhrata ruutia itseään heikompien haukkumiseen?

Miten niin?

Vierailija
14/14 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutun lääkärin ohje, mitä kannattaa kokeilla:

- Paniikkihäiriössä on samankaltaisia oireita, kuin liikahengityksessä. Silloin happi- ja hiilidioksiditasapaino on pielessä. Tätä voi kokeilla pussiin hengittämisellä, eli hengität samaa ilmaa edestakaisin ja teet havaintoja. Jos se ei vaikuta, kannattaa hakea lääkitys.

Minulla on lääkitys, mikä toimii, mutta kuulin tuon konstin vasta nyt, 30 vuotta liian myöhään. Mutta sitä kannattaa kokeilla.

Tämä hengityksen vaikutus ihmisen mielialaan on todella tärkeä huomio. Itse hengittäisin mielelläni nenän kautta, mutta nenäni on kapea ja sen rakenne sen kaltainen, etten tahdo saada riittävästi happea nenän kautta. Liikkuessa happi ei tunnu riittävän toisin kuin sohvalla maatessa. Mutta olen siis omakohtaisesti tehnyt havainnon, että suun kautta hengittäessä hengitys muuttuu nopeammaksi ja pinnallisemmaksi, mikä taas vaikuttaa myös mielialaan. Eli nenähengitys on luonnostaan tyynnyttävää ja sitä kannattaa jännittävissä tai ahdistavissa tilanteissa harjoittaa.