Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilkeä ystävä - mikä on syynä inhottavalle käytökselle?

Vierailija
30.05.2021 |

Hän on ollut jonkinlainen mysteeri jo useamman vuoden ajan. Yleensä hän on huonolla tuulella ja oikukas, ja sanoo, että minä en saisi harmitella mitään elämässäni. Toisinaan hän saattaa vaikuttaa hyväntuuliseltakin ja lähtee johonkin harmittomaan läpänheittoon jostain aiheesta x mukaan, mutta saattaakin viikkoa myöhemmim jälkikäteen paheksua kommenttejani ja syyllistää niistä.

Hän myös uhkailee ja syyllistää minua ja keksii minulle diagnooseja. Minun olisi käytännössä pakko myötäillä häntä ja olla samaa mieltä tai saan haukkumiset päälleni. Häntä pitäisi olla koko ajan kehumassa ja varoa omia sanojaan. Tekemisiäni hän vähättelee ja välillä on kåynyt ilmi, että hän puhuu minusta inhottavasti selän takana (sitä on jatkunut usean vuoden ajan).

Viimeisin käänne oli se, että hän kertoi häpeävänsä sitä, että tuntee kaltaiseni ihmisen ja toivoi minulle kärsimystä ja kaikenlaista pahaa. Syynä oli erimielisyys yhdestä arkisesta asiasta. Joskus, tosin hyvin harvoin (max kerran parissa vuodessa), hän pahoittelee sanavalintojaan, varsinkin jos välit ovat menneet jonkun muun kanssa poikki ja hän on seuraa vailla. Mikä voisi olla syynä hänen käytökselleen ja mikä minussa saa hänet käyttäytymään noin?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mutta kannattaa karsia tuollaiset ihmiset elämästä.

Vierailija
2/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla tavalla käyttäytyvä ihminen ole ystävä.

Vierailija
4/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi velloa ja vatvoa tuiollaista vuosikausia? Sopeudu asetelmaan, lataa samalla mitalla takaisin tai etsi parempaa seuraa. Mutta älä vello. Ilmeisesti jotain hyvääkin on (ollut), jos kerran kavereita olette

Vierailija
5/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselisi tuollaista. Eikä mulle puhuttaisi tuolla tavalla. Kertaakaan.

Vierailija
6/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on tuollaisia ystäviä mihin tarvitset vihamiehiä ?

Sanoi joku viisas aikoinaan.

Vierailija
7/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nimität häntä ystäväksi??

Vierailija
8/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tämä on jopa säälittävää, mutta hän on ainoa ystäväni. Muut ovat kavereita.

Vierailija
9/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ainakin selvää, että hän pitää minua itseään huonompana ja sen vuoksi kohtelee kuin jotain sekundaa. Joskus nuorempanakin muistan sen, kuinka hän ei koskaan ostanut minulle joululahjaa tai onnitellut syntymäpäivänäni ja se oli jotenkin "itsestäänselvää". Muille hän osti lahjoja ja juhlisti syntymäpäiviään.

Vierailija
10/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole terveellistä itsellesi olla tuollaisen kanssa missään tekemisissä noiden kokemusten jälkeen.

Ihmisellä, joka keksii toiselle "diagnooseja" on luultavasti itsellään jokin mt-diagnoosi.

Olen tuntenut tuon kaltaisesti käyttäytyvän ihmisen hyvin monta vuotta ja käyttäytyi juuri noin, mahdollisimman ristiriitaisesti. - Puhui monista ihmisistä minulle tuohon tapaan. Ja muille minusta. - Jos hänen kanssaan oli eri mieltä, pääsi mustalle listalle. Sitten taas oltiin kavereita kun lääkitys oli kohdillaan ja meni paremmin.

Lopulta sellainen suhde on hoitosuhteen tapainen, kunntelet ja myötäilet, mutta mitään omia asioitasi et voi puhua kuin sellaisia, jotka on ok julistaa ääneen nimiä myöten julkisella paikalla.

Vierailija
11/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistiselta ihmiseltä kuulostaa tämän tekstin perusteella. En tiedä miten paljon kyseisistä ihmisistä tiedät mutta käyttää ihmisiä hyväkseen omien tavoitteiden saavuttamiseen. Rakastaa vain itseään ja empatia kyky melko alhainen siksi pystyy käyttäytymään kuin käyttäytyy, normaali ihminen ei kehtaisi. Mutta oppii huomaamaan piirteen melko helposti sanoista ja käytöksestä.

Mutta minullakin varhais aikuisuudessa valkeni, että suurin osa ”hyvistä ystävistäni” ei ollutkaan ystäviäni. Ja heräsi todellisuuteen ja oivalsi myöskin syyn miksi olin aika ajoin onneton. Elämä on paljon mielekkäämpää kun kerää ympärilleen ihmisiä jotka tekevät itsesi onnelliseksi ja haluavat sinulle hyvää. Tosi ystävyyttä on yhtä hankala löytää kuin tosi rakkautta.

Vierailija
12/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tämä on jopa säälittävää, mutta hän on ainoa ystäväni. Muut ovat kavereita.

Huhhuh jos ystävä on tuollainen, minkälaisia kaverit mahtavat sitten olla? No ei, mut löytyiskö niistä kavereista joku joka olisi enemmän ystävän tyyppinen kuin tuo outo ilkeä otus.

Vierailija
13/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutsut häntä ystäväksi?

Vierailija
14/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää valtaa

Älä rupea kynnysmatokseen !

Vierailija
15/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa melko sekopäiseltä.

Vierailija
16/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustu paremmin johonkin kaveriin ja hyvästele ns. ystäväsi, joka kohtelee sinua törkeästi.

Vierailija
17/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän ole ystäväsi vaan vihollisesi. Avaa silmäsi, ei tuollaista ihmistä kannata pitää pilaamassa omaa elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme