Kunnallinen terveydenhuolto vs. yksityinen
Kunnallisella on väkeä, porukkaa hiihtää ohi, mutta palvelua pitää anella. Yksityisellä on potilas on asiakas, joten homma toimii.
Kommentit (15)
Kunnallista ei saa kritisoida, mutta yksityistä saa.
Kunnallisella tieto kulkee huonommin. Potilaita istutetaan kuin karjaa.
Rahalla saa. T: tyytyväinen yksityislääkäreiden potilas
Vierailija kirjoitti:
Ja työterveys tai vakuutus maksaa;)
Onneksi Marinin vasemmistohallitus ajaa yksityisen alas, niin kaikilla on sitten sama.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs kun meillä terveyskeskuksen hoitaa tässä kunnassa Terveystalo? Onko nämä nyt sitten parempia lääkäreitä?
Yksityinen työterveyslääkäri meinasi kyllä lähes tappaa minut huolimattomalla diagnoosilla. Aikanaan jouduin sairaalaan, josta käskivät antaa tulikivenkatkuista palautetta tuolle lääkärille, olisi kuulemma pitänyt heti ohjata sairaalahoitoon. Samoin hän meinasi tappaa yhden työkaverinkin liiallisilla antibiooteillaan.
Yritäppäs antaa palautetta kunnallisella.
Kyllä se julkisten palvelujen laatu nähtiin jo itänaapurissa... hirveä neuvostoyrmeys.
Aivan samoja lääkäreitä siellä yksityispuolella on kuin julkisellakin.
Siis yleislääkäreiden puolella ja nehän ne siellä päivistyvätkin.
Terveyskeskuksissa ei juuri ole erikoislääkäreitä, joiden vastaanotolle pääsisi.
Yksityisellä puolella on ne erikoislääkäreiden yksityisvastaanotot, joista ihmiset apua hakevat.
Julkisella puolella on pitkät jonot erikoislääkärien poliklinikoille, joten siellä joutuu jonottelemaan.
Itse käytän sekä yksityisiä että julkisia sairaanhoitopalveluja.
Molempiin olen ollut tyytyväinen.
Itse olen saanut parempaa apua julkisella. Tarvitsen harvoin terveydenhuollon apua, mutta yhdenkin kerran yksityisellä puolella lääkäri ei edes halunnut kuunnella, vaan kirjoitti vain reseptin. Sanoin, että en hae sitä, ihan turhaan kirjoitat, mutta ei auttanut. Hänen mielestään muita vaihtoehtoja ei ollut. Menin julkiselle ja kumma kun vaihtoehtoja löytyikin ja sain lähetteen sairaalaan viikossa. Asia tutkittiin perin juurin ja se on kunnossa.
Toisella kertaa yksityisen lääkäri kuittasi ongelmani vain sanomalla, että se on ihan normaalia, mutta ei ollut. Menin taas julkiselle ja ongelma hoidettiin kuntoon.
Yksityisellä on muuten aika reippaat hinnat reseptien uusimisellekin.
Hammaslääkärillä käyn enää yksityisellä, julkiselle en mene.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen saanut parempaa apua julkisella. Tarvitsen harvoin terveydenhuollon apua, mutta yhdenkin kerran yksityisellä puolella lääkäri ei edes halunnut kuunnella, vaan kirjoitti vain reseptin. Sanoin, että en hae sitä, ihan turhaan kirjoitat, mutta ei auttanut. Hänen mielestään muita vaihtoehtoja ei ollut. Menin julkiselle ja kumma kun vaihtoehtoja löytyikin ja sain lähetteen sairaalaan viikossa. Asia tutkittiin perin juurin ja se on kunnossa.
Toisella kertaa yksityisen lääkäri kuittasi ongelmani vain sanomalla, että se on ihan normaalia, mutta ei ollut. Menin taas julkiselle ja ongelma hoidettiin kuntoon.
Yksityisellä on muuten aika reippaat hinnat reseptien uusimisellekin.
Hammaslääkärillä käyn enää yksityisellä, julkiselle en mene.
Sama kokemus. Työterveydessä rahastetaan työnantajaa, käsketään katsoa syksyyn jos helpottaisi itsestään. Yksityinen erikoislääkäri käski mennä psykologille, saman lajin erikoislääkäri Tyksissä sanoi saman tien, että tarvitsen erikoisemman lääkkeen, se yleisesti käytetty ei toimi mulla. Ja ihan samat labrat katsoivat molemmat. Juoksin 3 vuotta työterveydessä, kerta tyksissä riitti. Ja aion kyllä tehdä potilasvahinkoilmoituksen!
Joo mutta kun on jotakin vakavampaa niin julkinen hoitaa yliopistosairaaloissa.
Näin on.