Leipurit hoi! Vinkkejä kondensoidun maidon kanssa?
Vinkatkaa hyviä reseptejä joihin sisältyy kondensoitu maito.
Ostin elämäni ensimmäistä kertaa sekä perus kondensoitua maitoa purkillisen että purkillisen karamellisoitua kondensoitua maitoa
Kommentit (23)
Kondensoidusta maidosta lime pie eli limettipiirakka ja karamellidoifusta kondensoidusta maidosta banoffeeta.
Karamellisoidusta banoffee (tai mansikoista manoffee kun tuoreitakin saa!), tavallinen sitruuna-marenkipiirakkaan. Google laulamaan :)
Banoffee kuulostaa kokeilunarvoiselta :)
-ap
Tavallista tosiaan voisi piirakkaan kokeilla 👍
-ap
Karamellisoitu on ihan kamalaa. Keitän aina kinuskin itse, tölkkikamaa kun kerran maistoi riitti loppuelämäksi.
Kondensoidussa maidossa joku ikävä sivumaku. Tein ensimmäisen ja viimeisen kerran siitä yhtään mitään. Fudgea tein, koostumus loistava, mutta se outo maku.
Vierailija kirjoitti:
Kondensoidussa maidossa joku ikävä sivumaku. Tein ensimmäisen ja viimeisen kerran siitä yhtään mitään. Fudgea tein, koostumus loistava, mutta se outo maku.
Sulle on sattunut huono purkki? Paljon olen sitä käyttänyt eikä ikinä ole maistunut oudolle, vaan hyvälle.
https://www.k-ruoka.fi/reseptit/sitruunaruudut
Nämä olivat hyviä. Banoffee on sitten ihan supermakeaa. Kannattaa olla reilusti syöjiä, jos ei itse välitä todella makeasta.
Vierailija kirjoitti:
Karamellisoitu on ihan kamalaa. Keitän aina kinuskin itse, tölkkikamaa kun kerran maistoi riitti loppuelämäksi.
Karamellisoitu kondensoitu maito on eri asia ja eri makuista kuin kinuski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö siitä kondensoidustakin nimenomaan kinuskia keitellä ja karamellisoidulla vältä keittelyn? Ehkä olen ymmärtänyt sitten asian väärin, lusikallisen purkista maistoin enkä käyttänyt mihinkään kun oli niin pahaa tai mautonta ehkä.
Karamellisoitua käytetään kotitekoisen jäätelön tekoon. Se lisätään vatkattuun kermavaahtoon ja lisäksi hedelmiä, marjoja tai vaikka suklaata.
Olen itse etsinyt tuota tavallista versiota, muttei sitä ole ollut yhdessäkään kaupassa täällä päin. Hyvä tietää, että sitä on sentään jossain tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Karamellisoitua käytetään kotitekoisen jäätelön tekoon. Se lisätään vatkattuun kermavaahtoon ja lisäksi hedelmiä, marjoja tai vaikka suklaata.
Olen itse etsinyt tuota tavallista versiota, muttei sitä ole ollut yhdessäkään kaupassa täällä päin. Hyvä tietää, että sitä on sentään jossain tarjolla.
Tarkoitat tavallisella ei-kinuskia? Sitä on ihan Rainbow:lla.
https://www.kinuskikissa.fi/leipomot/nuuniaana/kotitekoinen-jaatelo-ilm…
Makuaineena voi käyttää myös marjoja. Ja glukoosi siirappi ei ole pakollinen.
Vierailija kirjoitti:
Key Lime Pie
Saako Suomessa Key sitruunoita? Ihan eri maku kuin tavallisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö siitä kondensoidustakin nimenomaan kinuskia keitellä ja karamellisoidulla vältä keittelyn? Ehkä olen ymmärtänyt sitten asian väärin, lusikallisen purkista maistoin enkä käyttänyt mihinkään kun oli niin pahaa tai mautonta ehkä.
No karamellisoitunut sokeri on niitä yhdistävä asia, mutta ei sen ole tarkoituskaan maistua samalle kuin kermasta ja fariinisokerista itse keitetty kinuski. Se on enemmän semmoista vanukasmaista, ja siis ihan tarkoituksella.
Karamellisoitu: banoffee tai vastaava esim. puolukasta.
Tavallinen lettujen kera. Lisäksi marjoja.