Millä korvata siirappi maksalaatikossa?
Asun ulkomailla, enkä ole nähnyt siirappia kaupoissa. Maksalaatikkoa tekis mieli, mutta en tiedä millä voisin korvata siirapin.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen mene siirappia
Kaikko reseptit jotka löysin, sisältää siirappia.
Vierailija kirjoitti:
Vaahterasiirappi?
Vaahterasiirappi on aika kaukana siitä siirapista mitä olen käyttänyt.
sokerilla tosiaan
Kasvaako teillä muuten siellä voikukkaa ?
Jos niin, tee voikukkasiirappia ?
Millä maksaa korva siirappilaatikossa?
Ei aloittajan vika vaan mun päässä kiehuu, tulin koneelle rauhoittumaan ja avasin AVn. Luin otsikon ja seuraavankin, kunnes jäin miettimään että mikä on siirappilaatikko???
Sitten perustin ja luin uudelleen, pitäisikö sen olla "millä korvata maksa siirappilaatikossa"... En vieläkään tajunnut. Meni varmaan 10 sekuntia ennen kuin sanojen sijaan yritin ymmärtää lauseen merkitystä.
Ei, kyllä tää on jo vakavaa, vaikka nyt naurattaa, myös huolen häivähdys on mielen laidalla ja varoen tunnustelen mieltäni tätä kirjoittaessani...
Stressiä????
Vierailija kirjoitti:
Millä maksaa korva siirappilaatikossa?
Ei, kyllä tää on jo vakavaa, vaikka nyt naurattaa, myös huolen häivähdys on mielen laidalla ja varoen tunnustelen mieltäni tätä kirjoittaessani...
Stressiä????
Älä huolestu, normaalia aivotoiminta stressaavassa tilanteessa, hetken mietit muuta että jumi raukeaa.
Fariinisokerilla, ruskealla sokerilla
Melassia voisi kokeilla. (molassis)
Riippuu missä maassa olet. Yleensä kaupoissa on jotain hienoa sokeria, kokeile ruskista/kiillottaa sitä vähän pannulla, ei saa sulaa siirapiksi, muuten kristallisoituu ja kovettuu jäähtyessään. Lisämakua saat kun lisäät teelusikallisen vaniljasokeria joukkoon. ÄLÄ POLTA ITSEÄSI!
Vierailija kirjoitti:
Riippuu missä maassa olet. Yleensä kaupoissa on jotain hienoa sokeria, kokeile ruskista/kiillottaa sitä vähän pannulla, ei saa sulaa siirapiksi, muuten kristallisoituu ja kovettuu jäähtyessään. Lisämakua saat kun lisäät teelusikallisen vaniljasokeria joukkoon. ÄLÄ POLTA ITSEÄSI!
Briteissä olen, joten ruskeaa ja valkoista sokeria löytyy. Jostain luin, että sokeria pitäisi laittaa enemmän kuin siirappia, mutta en nyt tiedä missä suhteessa, jos reseptissä sanotaan 4 ruokalusikallista siirappia.
Ei siihen mene siirappia