Mikähän noita politiikassa vuosikymmeniä mukana olleita motivoi jatkamaan?
Asiat eivät juuri muutu parempaan päin olkoon kokoonpano mikä milloinkin. Siellä vain sitkeästi ollaan
Kommentit (12)
Mä sanoisin, että tavallisella kansalaisella ei ole kovin kattavaa kokonaiskuvaa siitä, millaisia asioita politiikkaan kuuluu. Siihen kuuluu paljon sellaista, joka ei näy otsikoissa, mutta joka on kuitenkin välttämätöntä hoitaa, jotta yhteiskunta pyörii. Mitä kauemmin on politiikassa, sitä enemmän niiden asioiden hoitamisesta oppii. Esim. mun ystäväni on ollut kunnallispolitiikassa nyt kaksi kautta. Hän sanoo, ettei usko tällä kerralla läpimenoonsa, koska niin monet hänen äänestäjistään ovat muuttaneet paikkakunnalta tai kuolleet (ja toisaalta ehdokaskattaus on sellainen, että hänen potentiaaliset äänensä voivat helposti mennä toiselle ehdokkaalle; kyseessä pieni paikkakunta), mutta että hän mielellään kyllä jatkaa työtä lautakunnissa, koska nyt tuntuu siltä, että osaamista on jo kertynyt aika paljon.
Mikäs sen helpompaa ja mukavampaa kuin päättää muiden ihmisten asioista.
Tynkkystä taisi ainakin motivoida käsienheiluttelun Suomen ennätyksen saavuttaminen. Sen hän saavuttikin, onnea siitä hänelle! Veronmaksajatkin ovat tyytyväisiä sen maksettua vain 100 000 euroa heille.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla ajattelet, että se on helppoa ja mukavaa? Mua on pyydetty useampaan kertaan mukaan kunnallispolitiikkaan, ja oon joka kerta kieltäytynyt. Ajatus ei houkuttele ollenkaan. Hirveästi työtä ja vastuuta, ja sitten vielä saa kaiken paskan niskaan.
Hmmm. Oiskohan palkka??? ynnä muut etuisuudet sopeutumiseläkkeet ja ilmaiset ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla ajattelet, että se on helppoa ja mukavaa? Mua on pyydetty useampaan kertaan mukaan kunnallispolitiikkaan, ja oon joka kerta kieltäytynyt. Ajatus ei houkuttele ollenkaan. Hirveästi työtä ja vastuuta, ja sitten vielä saa kaiken paskan niskaan.
Minkälaiset työtunnit kunnallispoliitikolla on per viikko? Eikö sekin ole nykyään lähinnä etätyötä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset työtunnit kunnallispoliitikolla on per viikko? Eikö sekin ole nykyään lähinnä etätyötä?
En tiedä, millaiset työtunnit kunnallispoliitikolla on per viikko, mutta tuskin sellaiset, että niihin mahtuu kaikki se työ, joka päätösten eteen tehdään. Kuitenkin sekä kokoustaminen, josta tietenkin saa palkkion, sekä kaikenlainen materiaaliin perehtyminen tehdään oman työn ja perhe-elämän ohella, niin kyllä siinä saa aika tehokas olla.
Julkisuus, raha. Naivi usko siihen, että olosuhteisiin voi vaikuttaa omilla äänenpainoillaan. Oletpa riviedustajana sitten valtuustossa tai puolueessa, olet samaa mieltä sen kanssa, ja puhut mitä käsketään, mutta jos tämä on ok eikä siitä koidu itselle mitään arvoristiriitaa, niin sitten jää tosiaan vastaukseksi julkisuus ja raha.
Kontrollin ja vallanhalu. Luuletteko että eivät ole jo korruptuneita suurinosa sinne halutessaan.
Monella ei ole muuta ammattia. On pakko jatkaa eläkeikään.