Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö eläkeikää LASKEA jotta nuorille saataisiin töitä?

Vierailija
25.05.2021 |

Mitä mieltä tästä? Nuorilla on intoa. Nuorilla on virtaa. Mikä mitali se on että jaksaa eläkeikään asti työelämässä? Ei mikään!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan. Eläkeikä nyt yli 68 vuotta, että saa täyden eläkkeen.

Vierailija
2/12 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla 57 v tai 35 v työuraa. Minä voisin jo aikaisemminkin antaa paikkani, vaikka pienemmällä eläkkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii. Tuo asiahan on koko ajan järjestymässä kun työnantajat potkivat yli 50-vuotiaita pihalle. Eläkeiän voisi laskea 55 vuoteen. Sitä vanhempien paikka ei enää ole työelämässä.

Vierailija
4/12 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikä voisi joustaa työmarkkinatilanteen mukaan, nyt työttömyysaikana olisi alhaisempi, ja jos alkaa olla pula työvoimasta niin taas nousisi. Mutta otettaisiin työssäoloaika huomioon siten, että pitkän työuran tehneet pääsisi ensin. Iästä riippumatta pääsisi jos 40 vuotta ollut työssä, ja jos alle 25 vuotta työuraa niin eläkeikä nousisi että edes 30 työvuotta olisi tehtynä.

Vierailija
5/12 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä, mutta nuorten palkkoihin ei olisi valtiolla varaa karmeiden eläkkeiden maksamisen jälkeen. eli julkinen sektori kuolisi pois

Vierailija
6/12 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voispa eläkkeelle jäädä jo 50-vuotiaana, ja takuueläke olisi sellainen että sillä elää. Olisi vielä energiaa elää eläkkeellä.

Vierailija
7/12 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Eläkeikä 50 vuoteen ja jokaiselle 2000€ takuueläke. Kannatan!

-kyllästynyt työelämään, 43v-

Vierailija
8/12 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi. Olen nyt 48v, työuraa takana 31v. Mun pitäisi olla 70v asti töissä että sais edes jonkinnäköstä eläkettä. Joten sitten takana 53 vuotta työtä. Kokisin että mielummin nuoret pitäisi saada aikaisin töihin. Liikaa väliinputoajia.

Vierailija
9/12 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en v**ussa ole töissä enää kuuskymppisenä. Kaikki sukulaiset kuolleet viimeistään about 70 vuotiaana.

Kyllä, kannatan. Eläkeikä alas ja eläkekatto.

Vierailija
10/12 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ovat kaikki ne työpaikat, jotka suurilta ikäluokilta jäivät? Eivät missään; nyt muut tekevät työtä monen edestä ja monta pestiä on lakkautettu kokonaan.

Työeläkeyhtiöiden varat loppuisivat, kuten myös valtion.

Ai niin, eihän nytkään palkata yli 50-vuotiaita, joten miksi et mene töihin. Töitähän tulisi kaiken järjen mukaan olla, kun ikärasismi pitää tästä huolen.

Itse olen hyvissä ajoin jäänyt tk-eläkkeelle, joten olen luopunut omasta työstäni ja joku toinen saa sen tehdä. Tästä omasta oloilustani tosin yhteiskunnalle tulee todella suuri lasku - sitä ei makseta jonkun pienen palkan veroista, ei edes muutaman.

Vierailija
11/12 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskahan ne robotit tulevat vapauttamaan meidät kaikki?

Vierailija
12/12 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskahan ne robotit tulevat vapauttamaan meidät kaikki?

Ehkä ne oppivat nappaamaan pallon kiinni jo vuosisadan vaihteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi