Voiko sanoa että on elänyt kokonaisen elämän jos ei koskaan ole kokeillut mitään
Kommentit (10)
Lasketaanko piristeet, kuten amfetamiini tai kofeini, mukaan?
Pari vuotta sitten katselin YouTubesta videoita, joilla ihmiset kertoivat psykedeelisistä, ns. tajuntaa laajentavista kokemuksistaan ayahuasca-huumeen vaikutuksen alaisina ollessaan. Monet niistä olivat huikean kuuloisia juttuja, mm. oivalluksia koskien heidän menneisyyden kokemuksiaan, lapsuustraumoja jne.
Tajusin kuitenkin, että esim. minulla on vastaavanlaisia elämyksiä ja oivalluksia ihan vesiselvänä, nimittäin unien muodossa. Pidin vuosia unipäiväkirjaa, johon kirjoitin mielenkiintoisimpia ja huikeimpia uniani sekä niiden symbolisia tulkintoja. Unet ja niiden erittely on lisännyt itseymmärrystäni sekä ollut mahtava luova harrastus.
Ap:n kysymykseen sanon, että elämä voi olla kokonaista ja hyvää ilman fantastisia elämyksiä, ja kuten sanoin, ne elämyksetkin ovat mahdollisia ilman huumeita.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Minä olen luonteeltani niin utelias, etten olisi malttanut elää tätä elämää kokeilematta. Mutta ne kokeilut on kokeiltu parikymppisenä, nykyään ei enää kiinnosta. No sienitripille voisin kyllä vielä lähteä, varsinkin jos sienet on kerätty Suomen luonnosta eikä salakuljetettu jostain Hollannista. Eniten huumeissa inhottaa huumekaupan epäeettisyys, rikollisuus ja riisto. Itse vaikutuksethan ovat monien huumeiden kohdalla oikein kivoja.
Elämä on ihmeellisintä selvinpäin. En käytä edes alkoholia, koska siitä tulee samea olo.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko piristeet, kuten amfetamiini tai kofeini, mukaan?
Kofeiini ei ole huume, amfe on.
Kahvi ja tee riittää, battery satunnaisesti
Niiinhän sitä sanotaan että elää on parasta huumetta. En mä oikein tiedä. ELämä on paljonselllaista sokerihumalaa josta tuleee maitohapoille.
Että aivojensa sotkeminen jotenkin parantaisi elämää?
Ehkä niillä, jotka eivät päätään ikinä muuhun käytä.
Mulla on sille parempaa käyttöä.
Onhan se mieletön tunne tanssia sateessa ekstaasissa tai ihailla kaupungin valoja meren pinnassa LSD-päissään. Ne ovat kokemuksia, jotka aina tulen muistamaan. Mutta en nyt sanoisi että ne ovat mitään must-kokemuksia kaikille.
Joillakuilla on rikas sisäinen elämä.