Milloin ihmisellä on oikeus vihata?
Euroviisuissa oli muutama kappale, joissa ylistettiin pahuutta eli S aatanaa.
Milloin ihmisellä on mielestäsi oikeus kohdella julmasti muita ja vihata? Milloin kiduttaa?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vihaamiseen on aina oikeus, julmuuteen ja kiduttamiseen ei koskaan.
Eikö viha ole julmuutta?
Vierailija kirjoitti:
Mitä mielestänne on pahuus?
Onko pahuus
1) sinuun kohdistuvaa epäoikeudenmukaisuutta?
2) yleisesti toisiin ihmisiin kohdistuvaa epäoikeudenmukaisuutta?
3) hyvyyden arvoja vastaan kohdistuvaa vääryyttä
4) Jumalaa vastaan nostettua asetta
En usko, että vihan kautta pääsee rauhaan itsensä kanssa . Jos sen voisi jollain tavalla kääntää positiiviseksi, rakkaudeksi maailmaan ja elämään?
Julmuutta ja kiduttamista en hyväksy, se ei ole oikein. Ei muita eikä itseäänkään kohtaan.
Viha on tunne. Jos se ei muutu teoiksi, ei se vahingoita muita kuin vihaajaa, jos edes häntä.
Euroviisuissa oli muutama kappale, joissa oli vertauskuvana käytetty taruolentoa. Miten se edes liittyy vihaamiseen?
Vierailija kirjoitti:
En usko, että vihan kautta pääsee rauhaan itsensä kanssa . Jos sen voisi jollain tavalla kääntää positiiviseksi, rakkaudeksi maailmaan ja elämään?
Julmuutta ja kiduttamista en hyväksy, se ei ole oikein. Ei muita eikä itseäänkään kohtaan.
Olen ap. En minäkään hyväksy julmuutta. Itse asiassa julmuuden ja pahuuden teema vainoaa minua, ahdistun siitä. Kysynkin, miksi joku ylistäisi euroviisukappaleessaan Saa tanaa, joka on julmuuden isä.
Noniin, ne viisut oli ja meni. Tarvisiko niistä enää jauhaa? Menkää eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö viha ole julmuutta?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Euroviisuissa oli muutama kappale, joissa oli vertauskuvana käytetty taruolentoa. Miten se edes liittyy vihaamiseen?
Siten, että S aatana vihaa Jumalaa.
Vierailija kirjoitti:
MIKSI palstalla sitten aina sanotaan, ettei miehiä saa vihata?
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan ja jos haluaa uskonnon kautta vielä ajatella tämän, koko Jeesuksen olemassa olo perustuu anteeksi antamisen ja rakkaudella rakentamiseen. Tämä on vähän niinkuin kristinuskon ydin koska ilman uutta testamenttia ja tätä Jeesuksen sanomaa tämä ei olisi ikinä erkaantunut juutalaisuudesta.
Viha on tunteena huono johtaja olipa uskonnollinen tai ateisti. Se tuppaa saamaan vain negatiivisia asioita aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan ja jos haluaa uskonnon kautta vielä ajatella tämän, koko Jeesuksen olemassa olo perustuu anteeksi antamisen ja rakkaudella rakentamiseen. Tämä on vähän niinkuin kristinuskon ydin koska ilman uutta testamenttia ja tätä Jeesuksen sanomaa tämä ei olisi ikinä erkaantunut juutalaisuudesta.
Viha on tunteena huono johtaja olipa uskonnollinen tai ateisti. Se tuppaa saamaan vain negatiivisia asioita aikaiseksi.
Mitä haluat sanoa tällä?
Vierailija kirjoitti:
Kauan sä jaksat vielä itkeä aiheesta? 🖕
Miksi aihe aiheuttaa sinussa niin paljon vihaa, että nostat keskisormen? (Minä vaan kysyn)
Vierailija kirjoitti:
Kauan sä jaksat vielä itkeä aiheesta? 🖕
Kerrankin vähän syvällisempi aihe kuin naisten ylipaino. Ja sinä haluat kieltää tämänkin ketjun!
Eläessä on oikeus vihata, mutta kuoleman hetkellä se ei enää kannata. Jos kuolen koronaan, niin eläissäni olen vihannut sitä miten yhteiskunta on laittanut muut asiat terveytemme edelle. Vanhempia on estetty pitämästä lapsiaan turvassa, kun "lapset eivät tartuta" . Niiden kustannuksella, jotka ovat rajoittaneet menojaan, on avattu menoja toisille, jotka saavat pitkittää sitten meidän kaikkien koronakärsimystä esim. matkustamalla ja käymällä viihteellä! Myös tulevana syksynä ja talvena kärsimys vain jatkuu?
Jos selviän tästä ajasta, niin minulla on ehkä ikuiset kuin sota-ajan traumat poukkoilevan koronapolitiikan vuoksi! Olen tehnyt kaikkeni itse, mutta ovatko kaikki kantaneet yhtä paljon vastuuta? Tuntuu että eivät ole ja tätä vihaan! Liian pitkään tätä on jatkettu! Miksi ei oltu tehokkaita? Miksi aina vain perseillään tartuntalukemat uudelleen nousuun? Luotto on mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten, että S aatana vihaa Jumalaa.
Taruolento vihaa taruolentoa. Mitä sitten?