Kavereiden ilkeys
Olen huomannut joissakin kavereissani todella outoja piirteitä. Tuntuu että heitä ärsyttää neutraali olemiseni. En tiedä mitenpäin olisin heidän kanssaan kun saan ilkeän piikin tai silmien pyörittelyä aina johonkin väliin. En tiedä miten ottaisin asian puheeksi kun se tuntuu itsessään niin naurettavalta näin 24 vuoden iässä. Meillä on paljon yhteisiä ystäviä joten tulen olemaan tekemisissä paljonkin enkä haluaisi jättää menemättä kaveriporukan yhteisiin juttuihin vain muutamien kurjien yksilöiden takia. Sitten minua pelottaa että muutkin alkavat käyttäytyä kohtaani samalla tavalla kun he jos asiat eivät muutu. Juttelin yhden ystäväni kanssa tästä ja hänkin samoi huomanneen käytöksen ja ihmetelleen sitä aijemmin..
Kommentit (3)
Heh! Mäkin luulin, että aikuistuessaan ihminen viisastuu ja osaa käyttäytyä, mutta kiusaajat lähinnä oppivat vain kiusaamaan hienovaraisemmin ja todisteita jättämättä.
Tärkeimpänä sääntönä muista, että olet arvokas ihminen! Kiusaaminen on aina kiusaajan vika. Älä yritä miellyttää heitä, koska se johtaa vain sinun nöyryyttämiseen. Pidä selkäsi suorana!
Kokeilepa kysyä suoraan ”Miksi pyörittelet silmiäsi?” ja ota tiukka katsekontakti.
Mene vain mukaan!
Sen lisäksi pidä huolta niistä ystävistä, jotka on sinulle oikeasti ystävällisiä (kutsu kylään, ehdota retkiä/pelailua/ shoppailureissuja yms. tekemistä).
Maailma on täynnä ilkeitä ja törkeitä ihmisiä, eivätkä likimainkaan kaikki opi käyttäytymään vain siten, että ikää tulee lisää. Tarvitsisivat kunnon kasvatusta - tai olisivat tarvinneet jo ajat sitten. Ei kannata silti jättää itse mitään väliin heidän takiaan, vaan elä onnellisena omaa elämääsi. Toki kannattaa osata puolustautua, jos suoraan sanovat jotain ilkeää. Mutta pidä huoli, että et alennu heidän tasolleen, vaan pysyt asiallisena ja napakkana.