Lähi hankaloittaa tapaamisia
Mitä käytännössä voi yehdä, kun lähivanhempi yrittää tehdä tapaamisista niin hankalia, että lapset jättäisivät tulematta?
Kommentit (7)
Soitto lastenvalvojalle voi vähän säikäyttää. Oikeudesta voi vihjaista, että aiot hakea lähihuoltajuutta. Sehän napsahtaa kyllä, jos toinen vanhempi temppuloi lasten kustannuksella.
Olen ollut yhteydessä lastensuojeluun, joka on siirtänyt asian juurikin lastenvalvojalle. Lastenvalvojalta ja perheneuvolasta on lähinnä sanottu minulle, että yrittäkää sopia asiat. En edes tiedä, ovatko olleet lähivanhempaan yhteydessä.
Ja vaikka olisivatkin, lähi varmaankin nakkelee niskoja ja valehtelee. Tilanteissa kun on usein miten sana sanaa vastaan. Olen yritränyt kerätä viestejä talteen, mutta kun lähi sujuvasti valehtelee jo niissäkin.
Ole yhteydessä näihin asioihin perehtyneeseen juristiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut yhteydessä lastensuojeluun, joka on siirtänyt asian juurikin lastenvalvojalle. Lastenvalvojalta ja perheneuvolasta on lähinnä sanottu minulle, että yrittäkää sopia asiat. En edes tiedä, ovatko olleet lähivanhempaan yhteydessä.
Ja vaikka olisivatkin, lähi varmaankin nakkelee niskoja ja valehtelee. Tilanteissa kun on usein miten sana sanaa vastaan. Olen yritränyt kerätä viestejä talteen, mutta kun lähi sujuvasti valehtelee jo niissäkin.
Jos teillä on kirjallinen sopimus tapaamisista eikä se toteudu niin oikeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on kirjallinen sopimus tapaamisista eikä se toteudu niin oikeuteen.
Pääasiassa tapaamiset vielä toteutuvat. Lähi tekee enemmänkin myyrän työtä sen eteen, että lapset eivät haluIsi tulla luokseni. Saattaa esim sopia lapselle yökyläkaverin minun viikonlopulle. Joka sitten pitää perua tai jättää tapaaminen väliin, jos lapsi tuleekin luokseni. Valehtelee lapsille ja istuttaa heihin ajatuksia siitä, että minä en välitä jne.
Kai lapsetkin on tietoisia milloin on sinun viikonloppu? Miten istuttaa ajatuksia ettet välitä ja mitä puhuu? Kyllä lapset huomaavat manipuloinnin hyvinkin pian, kun lähin puheet ei pidä paikkaansa.
Lastenvalvojalle soitto