Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voxran lopettaminen?

Vierailija
21.05.2021 |

Psykiatri määräsi mulle Voxraa 150mg/vrk, oon syönyt sitä nyt reilu 2 kuukautta. Mitään selkeetä eroa aiempaan en ole huomannut oloissani, joten päätin nyt lopettaa kyseisen mielialalääkkeen.
Onko täällä muita, jotka ovat lopettaneet Voxran syömisen? Voinko lopettaa kuin seinään vai pikkuhiljaa, esim. joka toinen päivä? Voxrasta ei pitäisi vissiin tulla viekkareita, mitä muista mielialalääkkeistä tulee.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin noin vuoden ja lopetin seinään. Osittain senkin vuoksi että olin reissussa ja lääkkeet unohtuivat matkasta, ja noin viikon reissun jälkeen en huomannut olossa mitään muutosta, olo oli yhtä hyvä kuin lääkkeiden aikana. Päätin sitten kokeilla pärjäänkö ilman lääkkeitä, eikä tullut mitään oireita lopetuksesta. Mielialaan ei vaikuttanut ollenkaan. Kuulemani mukaan Voxra usein ei aiheuta mitään lopetusoireita.

En nyt tiedä kuinka "järkevää" seinään lopettaminen on, itselläni oli vain tällainen sattuman kautta tullut kokemus.

Vierailija
2/14 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä kokeilla 300 mg:aa ensin. Itselläni pienempi annos ei auttanut. Lisänä oli myös Citalopram. Citalopramin lopetin hiljalleen, Voxran kerrasta. Ei tullut mitään oireita, vaikka olin käyttänyt vuosia.

Vierailija
4/14 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
5/14 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kokeile sitä isompaa annostusta eli 300mg? Ehkä tuo 150 on sulle liian pieni ja saat avun vasta isommasta annostuksesta? Monesti juurikin aloitetaan tuolla pienemmällä ja sitten tarvittaessa nostetaan.

Vierailija
6/14 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
7/14 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin tulee pahojakin lopetusoireita vähän kaikesta, itselleni ei tule mistään mitään, mutta eipä mikään lääke vaikutakaan kuin korkeintaan negatiivisesti. Olen lopettanut Voxrankin seinään ilman ongelmia.

Vierailija
8/14 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxra on niitä harvoja mielialalääkkeitä, jotka saa lopettaa ns. seinään. Johtuu siitä että lääkeaine poistuu niin hitaasti elimistöstä että asteittaista lopetusta ei tarvita. t: farmaseutti. Siihen en ota kantaa onko se kuitenkaan kohdallasi järkevää

Vierailija
9/14 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
10/14 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
11/14 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
12/14 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
13/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt voxraa 5 vkoa  todella outoja tuntemuksia tuttavani isän itsemurha ei enää tunnu oudolta, en tosin aio tehdä itselleni mitään mutta en myöskään tiedä miten jaksaa tätä olotilaa - uupumusta ja masennusta 

Vierailija
14/14 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt 150mg Voxraa ~6kk ja onko muilla tullut myös väsymystä ja pahoinvointia noista? Jotenkin tuntuu että pitkin päivää loppuu veto kuin seinään. Lisäksi pidempään on ollut lihasten kipeytymistä ja lihasväsymystä. Lääkäri sanoi että jatka vaan samalla annostuksella, mutta ehkä testaan hetkellistä lopetusta josko em oireet lähtee sillä veke. Ja mitään isompaa vaikutusta en ole huomannut lääkkeellä.. ehkä vähän aktiviisempi ote, aloitteellisuus sekä libidon nousu on mitä positiivista olen näistä löytänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme