Onko kukaan psykiatrisella päiväosastolla töissä?
Eli onko kukaan psykiatrisella päiväosastolla töissä? Minkälaista siellä on? Olen menossa harjoitteluun ja olisi kiva valmistautua.
Kommentit (12)
Siis sairaanhoitaja-opiskelijaksi menossa. Toki potilaatkin voi kertoa kokemuksia. Olisi kiva saada ennakkoon käsitystä. Kiitos.
Mene vaan uteliaalla mielellä ilman ennakkoluuloja.
Olen ollut opiskelijana joskus. Mun mielestä oli aika tylsää, mutta kuka tykkää mistäkin. Itse olen enemmän tekijä,niin istuskelu ja hengailu ei oikein sovi mulle. Mutta joo,siis kuka tykkää mistäkin 😊 ihan opettavainen kokemus kuitenkin
Kertokaa lisää! Minkälainen päiväohjelma? Jne
Olen itsekin aikoinani ollut päiväosastolla opiskelijana. Verkkainen tahti siellä oli. Aamut aloitettiin yhteisellä aamupalalla. Jutustelua, ryhmiä, aktivointia. Opiskelija ei tietenkään pääse kaikkeen mukaan, mutta kyllä siellä kohtuullisen kattavasti pääsi osallistumaan ryhmiin ja joillekin yksilökäynneillekin. Kuten yksi potilas totesi, se on vähän kuin päiväkoti aikuisille joiden toimintakyky on vähän jäätynyt. Tarvitsevat siis vähän ulkopuolista rohkaisua ja tuuppimista arjessa. Ainakin ennen sinne tulevat olivat olleet edeltävästi osastohoidossa, ja päiväosastojakso oli sellainen välivaihe itsenäisempään arkeen. Jakson päätyttyä seuranta jatkui polilla.
Kiitos, kun kerroit. Minkälaisia ryhmiä siellä oli? Tavattiinko perhettä? Minkälaisia potilaita? Toki avoimella mielellä menen, mutta kiva olisi orientoitua jotenkin.
Tällä hetkellä osastolla on psykoosipotilas jonka elämän tehtävä on Sanna-spämmi. Pitäisi vieroittaa kännykästä mutta uhkailee itsemurhalla. Odotetaan lääkäriltä lausuntoa, jotta voidaan laittaa eristykseen.
Aikuisen ihmisen suojatyöpaikka, jossa ollaan muka-töissä ja siitä yhteiskuntaa huomattavaa palkkaa maksaa. Henkilökunta istuskelee perseellllään koko päivän ja jaarittelee juttujaan. Kontaktia potilaaseen tai asiakkaaseen ei oteta, jollei tämä tätä toivo. Aikuisten päiväkoti työntekijöille. Ehdottomasti pitäisi turhan tällainen toiminta lopettaa, siitä ei hyödy kukaan.
Ei oo töissä mut potilaana ;)