Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinusta rahan antaminen lahjaksi on niin kauheaa?

Vierailija
18.05.2021 |

Minusta on nykyään niin helppoa, kun oli juhla mikä vaan niin seteli kuoren väliin.
90-luvulla sai vielä pähkäillä niitä astiasarjoja, onneksi ei tarvi enää. Nykyään riittää kuvat muistoksi, ei tavarat.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun nyt ei puhuta satasista kivoille sukulaisille vaan 3,9 miljardista korruption, veronkierron ja järjestäytyneen rikollisuuden runtelemiin etelän maiden talouksiin.

Vierailija
2/9 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen antaa sen minkä haluaa / voi joko rahana tai muuna , tietenkin lahjan saajan toiveita voi kuunnella .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonatonta ja joutuu miettimään paljonko on sopivasti ja mikä on liian vähän. Lisäksi se raha vain häviää, ellei sille ole selkeää kohdetta.

Mieluiten selkeä lahjalista, jolloin saa edes paketoida lahjan.

Vierailija
4/9 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persoonatonta ja joutuu miettimään paljonko on sopivasti ja mikä on liian vähän. Lisäksi se raha vain häviää, ellei sille ole selkeää kohdetta.

Mieluiten selkeä lahjalista, jolloin saa edes paketoida lahjan.

Joku random kippa hautautuu kaapin perälle tai lähtee kirppikselle. Sekö sit on kiva?

Vierailija
5/9 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on persoonatonta ja siitä selkeästi näkyy kuinka paljon on lahjaan investoinut. Lisäksi nulrille annetut rahat menee osalla suoraan kurkusta alas enkä halua olla tukemassa kenenkään aivojen tuhoamista.

Mutta rahaa silti annan, jos en muuta keksi. Pakkohan se on, kun rahaa niin monet haluavat, mutta pidän sitä mauttomana, että pyytää rahaa lahjaksi.

Vierailija
6/9 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50e on aina sopiva lahja. Jos haluaa antaa vähemmän, niin sitten vaikka lahjakortti.

Vierailija
7/9 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoahan se on, mutta ongelma on siinä, että sitä pitäisi antaa enemmän kerralla, kuin mitä joku ihan kunnollinen lahja maksaa. Kolmella kympillä saa jo aivan hyvän lahjan, mutta ei sitä kehtaa rahana antaa, vaan pitäisi antaa viisi.

Vierailija
8/9 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämieluisa tavara lähtee kirppikselle samantien, joten ihan turhaa rahanhaaskausta

Vierailija
9/9 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä rahan antamisessa lahjaksi mitään kamalaa ole, mutta se että lahjaksi pyydetään rahaa. Ainakin omana aikana oli yleinen käytäntö, että annetaan yo-lahjaksi rahaa, mutta en ollut sitä erikseen toivonut. Rippilahjaksi sain paljon koruja, jonkun verran rahaa.

Mun mielestä on edelleen tylyä laittaa hääkutsuun tilinumero. Itse en tekisi sitä (42 vee), korkeintaan jonkun hyväntekeväisyysjärjestön tilinumeron. Tässä iässä omistan kaiken mitä tarvitsen ja voin kaupasta itse ostaa sen mitä haluan.

Mulla on edelleen sellaisia koruja tallella, jotka olen saanut rippilahjaksi ja muistan niistä aina sen päivän. Jos saan rahaa lahjaksi, ei siitä jää konkreettista muistoa, vaikka ostaisinkin jonkun tietyn tavaran niillä rahoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme