Valehtelin ihan turhaan
Valehtelin ihan turhan takia ja nyt hävettää ja itseinhottaa, kun jäin siitä kiinni. (Hävetti ja itseinhotti kyllä sitä ennen sitäkin.) Pelkään etteivät ihmiset pidä minusta tai hyväksy minua jos en ole täydellinen tai edes tarpeeksi hyvä, ja sitten joskus kaunistelen totuutta, mikä saa minut vain näyttämään epäluotettavalta. Olen ihan tyhmä. Onko kohtalotovereita, jotka toimivat joskus ihan tyhmästi ja vastoin omaa etuaankin?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
On tuttua, olen ollut sellainen tapavalehtelija, juttujen värittäjä. Olen tietoisesti opetellut siitä pois, alkanut miettiä, että miksi ihmeessä sanon jotain, joka ei ihan varsinaisesti ole totta, mutta kuulostaa paremmalta kuin se ihan ok totuuskin. Se on vienyt vuosia, mutta nyt se alkaa olla sillä tasolla, etten päivittäin joudu nielaisemaan tulossa olevaa höpöpuhetta.
Kiitos kommentista! Kuulostaa lohduttavalta, että on mahdollista opetella pois tavasta. Täyttyy nyt alkaa yrittää hetki hetkeltä, jos tämä itseinhon tunne alkaisi helpottaa. Kiitos kannustuksesta, auttoi paljon!
Millaisen asian valehtelit ja miksi?
On tuttua, olen ollut sellainen tapavalehtelija, juttujen värittäjä. Olen tietoisesti opetellut siitä pois, alkanut miettiä, että miksi ihmeessä sanon jotain, joka ei ihan varsinaisesti ole totta, mutta kuulostaa paremmalta kuin se ihan ok totuuskin. Se on vienyt vuosia, mutta nyt se alkaa olla sillä tasolla, etten päivittäin joudu nielaisemaan tulossa olevaa höpöpuhetta.