Rivitalon kuntotarkastus/kosteusmittaus
Kuinka moni rivaria ostamassa ollut on teettänyt kuntotarkastuksen ja/tai kosteusmittauksen?
Välittäjä meinasi ettei rivareissa ja kerrostaloissa moinen kannata kun ne on taloyhtiön vastuulla
Kommentit (7)
Ampuisin ennemmin itseni, kuin ostaisin vanhan rivitaloasunnon.
Miksi? Nuo asiat kuuluu taloyhtiön korjattavaksi, ei sinun. Omakotitalo on eri asia.
Tilastojen mukaan viime vuonna teetettiin 697kpl kuntotutkimuksia rivitaloihin.
Onhan se varsin pieni määrä kun rivarikauppoja tehtiin kuitenkin 12 341kpl.
Ei ole kerran eikä kaks kun taloyhtiön kokouksessa on joku mamma huutanut että "tehkää niitä remontteja taloyhtiön rahoilla, minä en niitä maksa!"
Ei enää ikinä taloyhtiöön...
Myin rivariasuntoni ja ostaja (hyvin nuori pariskunta) halusi teettää kph:ssa kosteusmittauksen. Pidimme asiaa välittäjän kanssa tarpeettomana, mutta emme tietenkään sanallakaan asiaan puuttuneet. Teettivät ja ostivat asunnon. Kai se rauhoitti heitä ja olivat ikään kuin tehneet voitavansa eikä vaan passiivisina katselleet vierestä.
Kyllä minä tutkituttaisin. Jos jotakin löytyy, niin itsehän siinä joutuu maksajaksi myös ja kaiken vaivan omille niskoilleen myös. Puhumattakaan sitten jälleenmyynnin helppoudesta/vaikeudesta, jos on kosteushistoriainen kohde.
Jatkuu...
Mutta jos asunnon ostan niin itsehän olen yksi maksajista jos isoja remontteja taloyhtiöön tulee..
Kyseisen asunnon wc ja suihkutilat ovat melko vanhat joten en ihmettelisi jos sieltä löytyy kosteutta..