Mies laittoi puna viinin 30 minuutiksi jääkaappiin ja väitti että puna viini pitää tarjoilla hieman viilennettynä :-D
Puna viini kuuluu tarjoilla mahdollisimman lämpimänä kuten ennen vanhaan oli tapana laittaa se lämpö patteriin kiinni joksikin aikaan jotta lämpiää. Siirsin se jääkaapista patterin päälle :'D
Kommentit (46)
Mun entinen ukko juo kaljankin kylmänä. Musta kalja on parasta huoneenlämpöisenä.
Punaviini tarjoillaan 16-19 asteisena. Eli miehesi on oikeassa.
Ja oikeassa oli. Punaviinin tarjoilulämpötila on 16-18 astetta.
Punaviini tarjoillaan huoneen lämpöisenä, kuten kaikki hyvin tietävät.
Ja toki senkin, että tuo "huoneenlämpö" tarkoittaa huoneen lämpöä punaviinin tuottajamaissa kauan sitten -eli 16 asteen paikkeilla max.
Voin antaa sinulle tutun ex-heilan yhteystiedot. Tarjoili Caral Garcian Vinho Verdeä n. 28-asteisena eli huoneenlämpöisenä. Oikein vesi herahti kielelle grillikanan kanssa sitä maistellessa.
Punaviinin tarjoilulämpötila 12-18 astetta hieman punaviinistä riippuen. Huonelämpötila on monella tuota korkeampi, joten todennäköisesti miehesi oli oikeassa.
Ei juma, taas näitä.
Ja kyllä, oli SURKEA.
Noin niinkuin yleensä punaviinin tarjoilulämpötila on 16-18 astetta.
Silloin maut parhaimmillaan.
Muistaakseni oli semmoinen perussääntö noiden viinien kanssa, että punaviini jääkaappiin 30 min ennen tarjoilua ja valkoviini pois jääkaapista 30 min ennen tarjoilua.
Mies on oikeassa. Se huoneenlämpöinen tarkoittaa viileämpää lämpötilaa kuin mitä nykyisin asunnoissa on.
Miehesi oli oikeassa. Punaviini tulisi tarjoilla noin +17 -asteisena, ei lämpimänä.
Jos tuo ärsyttää sinua liikaa, niin miehesi saa tulla tarjoilemaan punaviiniä minulle vähän viilennettynä. Voit itse laitaa vaikka kiljun käymään.
Vierailija kirjoitti:
Mun entinen ukko juo kaljankin kylmänä. Musta kalja on parasta huoneenlämpöisenä.
Mä olen kyllä ite tottunu keittämään kaljani. Ilmankos on entinen?
Itse pidän jauhen lihaa kaksi tuntia helteessä.
Tarkoitat kai jää kaappiin?