Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko liikennelentäjä muuta kuin erilainen duunari?

Vierailija
10.05.2021 |

Liikennelentäjän koulutus ei ole akateeminen eikä korkeakoulututkinto laisinkaan. On tärkeämmissä päätöksissä muiden armoilla eikä voi vapaasti valita työaikaansa. Toki itsekin haaveilin nuorena liikennelentäjän ammatista, mutta kuuloluokka toisessa korvassa sen verran huono ettei piisaa. Nyt olen akateeminen, diplomi-insinööri ja oman alan asiantuntijatöissä, palkka on ihan mukava, brutto n. 6000-8000e. Lisäksi vapaat työajat.
Kuitenkin jos joskus mainitsen ammattini jossakin, ei se aiheuta vastakkaisessa sukupuolessa juuri mielenkiintoa. Mutta jos mainitsisin "liikennelentäjä", niin taatusti aiheuttaisi. Olin myös yhdessä vaiheessa uraa eräällä lentoyhtiöllä positiossa, jossa päätökseni vaikuttivat suoraan liikennelentäjien arkeen. Mm. se et mitä lentokoneita ostettiin, kannattaako joku reitti yms. Toki duunariksi liikennelentäjällä on paljon vastuuta.
Mutta taasen esimerkiksi merikapteeni on korkeakoulututkinto.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on bussikuskin hommaa.

Vierailija
2/8 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just niin paitsi että liksa kymmenkertainen.

Olisi kyllä jo aika riisua kaikki gloria pois lentäjien ja lentoemäntien työstä. Silti naistenlehdet kirjoittavat edelleen juttuja emäntien luxus-elämästä. Tosin korona-aika lienee palauttanut tuonkin ammattikunnan maan tasalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova palkkainen amis. Tuttu tienasi ~18 000€/kk aasian lennoilla. Ammatinvalinta kysymyksiä.

mies53v

Vierailija
4/8 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just niin paitsi että liksa kymmenkertainen.

Olisi kyllä jo aika riisua kaikki gloria pois lentäjien ja lentoemäntien työstä. Silti naistenlehdet kirjoittavat edelleen juttuja emäntien luxus-elämästä. Tosin korona-aika lienee palauttanut tuonkin ammattikunnan maan tasalle.

Vierailija
5/8 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossa pari huonoa puolta. Liikennelentäjän koulutuksella et tee kertakaikkiaan mitään muuta hommaa. 

Nyt kun tuhansittain kuskeja on työttömänä, niin ei sillä koulutuksella pääse mihinkään muuhun työhön. 

Tuossa korostuu aivan eri potenssiin työnantajan ajattelu "se lähtee kuitenkin takas lentämään heti kun voi".

Monella muulla akateemisella on näinä aikona paremmat kortit, koska tutkinto kelpaa moneenkin erilaiseen asiantuntijatyöhön. Tämä tuli ilmi mm. Tapio on the move kanavalta. Se liikennelentäjän pitkä työhistoria on mörkö siellä CV:sä.

Vierailija
6/8 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja minustakin tuo lentäminen on niin seksikäs homma!

Siksi suoritan parhaillaan lentolupakirjaa. Siihen mitään miestä väliin tarvita, muuta kuin itse vaan kiinni puikkoihin. Ja useimmat miehet joita tuolla lentopiireissä olen tavannut, mukaanlukien kaikki opettajani, eivät ole mitenkään  erityisen komeita/kiinnostavia vaan ihan taviksia, joten mitään suurta vetoa en tunne siihen suuntaan.

Ihmeellisiä mielikuvia noilla miehillä on.

Vierailija
7/8 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, olen yhden todella poikkeuksellisen hyvännäköisen lentokapteenin bongannut kerran. Mutta hänkin oli nainen, joten ei säväyttänyt siinä mielessä.

Vierailija
8/8 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paskamainen työ, ei kiinnostaisi edes sen palkan puolesta. Tiesittekö muuten, että lentäjäkoulutukseen ei hyväksytä alipainoisia? En tiennyt ennen kuin yksi tuttuni hylättiin alhaisen painoindeksin vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme