Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joka viidennellä nuorella mielenterveysongelmia

Huoli. Miten auttaa?
10.05.2021 |

Noin joka viidennellä nuorella onkin jossain vaiheessa jokin mielenterveyden häiriö ja noin puolet aikuisuuteen jatkuvista mielenterveyden häiriöistä on saanut alkunsa nuoruusiässä.

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/41ef8b88-0621-4a31-8fb6-412f…

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ja unettomuus on muotia, ei välttämättä edes sairauksia. Ennen hyväksyttiin se, että oli surua ja pelkoa, nyt niitä pidetään sairauksina.

Vierailija
2/23 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somepaineet + koronan rajoitusten vaikutukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jotenkin ihmettele ollenkaan.

Vierailija
4/23 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatenkin noista valtaosa on naisen alkuja. Rakastaminen, välittäminen ja rajojen asettaminen auttaisi.

mies53v

Vierailija
5/23 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuria ja oma-aloitteisuutta lisää.

Vierailija
6/23 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vahvasti unpluggaamaan itsensä somesta.

Huomaat äkkiä, ketä oikeasti kiinnostaa mitä sinulle kuuluu, ja isoin bonari on se miten mukava on keskustella ihmisten kanssa, kun et vastaa perinteistä " joo, huomasin sun facesta ton ".

Viides vuosi "somelakossa", eikä yhtään ikävä.

Vierailija
7/23 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vaan rajoituksia, niin saadaan tuokin luku nousuun!

Vierailija
8/23 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh

Vierailija
9/23 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M28 kirjoitti:

Huomaat äkkiä, ketä oikeasti kiinnostaa mitä sinulle kuuluu, ja isoin bonari on se miten mukava on keskustella ihmisten kanssa, kun et vastaa perinteistä " joo, huomasin sun facesta ton ".

Et sinä missään lakossa ole, kun täälläkin kirjoittelet. Av on myös sosiaalinen media niin kuin muutkin keskustelupalstat. 

Vierailija
10/23 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeat sosiaaliset tahot, päihteet ja valvominen surkealla tässä ajassa ovat selkeitä pohjia ja se alkaa nyt näkyä. Raha ei ole tässä se avain ongelmiin.

Vierailija
11/23 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*nuorella NAISELLA

Vierailija
12/23 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M28 kirjoitti:

Et sinä missään lakossa ole, kun täälläkin kirjoittelet. Av on myös sosiaalinen media niin kuin muutkin keskustelupalstat. 

Eikä ole. Täällä ollaan anonyymeja, ei ole profiileita, ei jaeta kuvia, rakenneta somepersonaa (pl. pari palstahullua). Sä et tiedä kuka mä olen, miltä näytän, mitä musiikkia kuuntelen, missä olin viime juhannuksena. Nuo tyypilliset somet on niitä missä saat selville kaiken tuttavistasi ilman, että edes puhut niille.

Vierailija
13/23 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilö on kuin lastu laineilla, eikä hallitus auta häntä.

Vierailija
14/23 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plääh

😑

Vierailija
15/23 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen jättää jäljet

Vierailija
16/23 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M28 kirjoitti:

Eikä ole. Täällä ollaan anonyymeja, ei ole profiileita, ei jaeta kuvia, rakenneta somepersonaa (pl. pari palstahullua). Sä et tiedä kuka mä olen, miltä näytän, mitä musiikkia kuuntelen, missä olin viime juhannuksena. Nuo tyypilliset somet on niitä missä saat selville kaiken tuttavistasi ilman, että edes puhut niille.

Kyllä vaan on. Twitterissä, Facbookissa, Instassa jne. voi myös olla anonyymi eikä kuviakaan ole mikään pakko jakaa tai varsinkaan mitään somepersoonaa rakentaa. Esim. itse käytän twitteriä vain tiettyjen aihealueiden seuraamiseen. En ole koskaan ladannut sinne yhtään kuvaa eikä minulla ole minkäänlaista somepersoonaa. Nimimerkki on toki pakollinen, mutta ei siitä minua tunnista. 

Vierailija
17/23 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkeat sosiaaliset tahot, päihteet ja valvominen surkealla tässä ajassa ovat selkeitä pohjia ja se alkaa nyt näkyä. Raha ei ole tässä se avain ongelmiin.

Sosiaaliset tahot 😂

Vierailija
18/23 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllästynyt tuohon, että asia todetaan: "nuorilla on mielenterveysongelmia". Monella se hyvesignalointi jää siihen toteamiseen ja keinot jäävät puuttumaan. Ei mitään jotain pitäisi tehdä vaan, että näin tehdään ja heti.

Vierailija
19/23 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M28 kirjoitti:

Höpö höpö. Somessa saat ihmisestä selville tasan niin paljon kuin hän haluaa jakaa. Minusta et saa selville mitään, koska et osaa etsiä minua sieltä. Et osaisi vaikka tuntisit minut nimeltä. Ei ole mitään tarvetta esiintyä siellä omalla nimelläni ja levitellä asioitani. 

Vierailija
20/23 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäänkuin aikuisilla ei mt-ongelmia olisi? Ikävä tosiasia on, että tämän maan kansalaiset on kauttaaltaan kautta aikain olleet sekaisin kuin seinäkellot.