Saat suunnitella inssiajon reitin
Reitin pitää olla mahdollisimman hankala ja kettumainen, jotta mahdollisimman moni ei pääse sitä läpi. Mitä kaikkea laittaisit reittiin? Jos siis kuvitellaan, että kaikki mahdolliset tilanteet ovat mahdollisia ajon aikana.
Jyrkkä mäkilähtö jossain kohtaa olisi pakollinen.
Kommentit (17)
Oulusta:
Keskustassa on ajettava vaikkapa Mäkelininkatua jompaan kumpaan suuntaan, ja pyydettävä kääntymään "seuraavasta mahdollisesta oikealle / vasemmalle" eli tsekattava, kumpaanko suuntaan olikaan Pakkahuoneenkatu, Kauppurienkatu, Asemakatu ja Kajaaninkatu yksisuuntaisia.
Rautatienkatua on ajettava etelään, koska Kajaaninkadun, Hallituskadun ja Pakkahuoneenkadun risteykset ovat tasa-arvoisia ja on väistettävä oikealta tulevaa liikennettä.
Raksilan suunnasta tullessa Lävistäjältä myös kääntyminen oikealle Linnankadulle ja ryhmittyminen oikealle kaistalle.
Pakollinen mäkilähtö "Pokkitörmälle" eli Aleksanterinkadun pohjoispäätyyn ja siitä jatkettaisiin vasemmalle kohti Merikosken siltoja ja Raattia. Siinä on heti risteyksen lopussa sitten kohta, missä täytyy väistää takaoikealta tulevia.
Tästä voikin jatkaa Tuiraan ja Tuirassa sitten kääntyminen Bertel Jungin tielle (pitää muistaa tsekata bussikaistan liikenne, ennen kuin vaihtaa kaistaa sen yli)
Bertel Jungin tieltä jatketaan Kuusamontielle, ja sieltä liitytään motarille pohjoisen suuntaan (ihana mutkaramppi).
Jossain välissä voisi testata sellainen liikennevaloristeys, jossa on oikealle kääntyville pelkkä vihreä nuolivalo, esim. Limingantien ja Kallisensuoran risteyksestä. On hyvä hoksotintesti.
(kauheen sekavassa järjestyksessä nuo kaikki, mutta saisi kai siitä jotakin jännitystä elämään, vaikka Oulu nyt on Helsinkin verrattuna vielä helppo kaupunki ajaa)
Vierailija kirjoitti:
Oulusta:
Keskustassa on ajettava vaikkapa Mäkelininkatua jompaan kumpaan suuntaan, ja pyydettävä kääntymään "seuraavasta mahdollisesta oikealle / vasemmalle" eli tsekattava, kumpaanko suuntaan olikaan Pakkahuoneenkatu, Kauppurienkatu, Asemakatu ja Kajaaninkatu yksisuuntaisia.
Rautatienkatua on ajettava etelään, koska Kajaaninkadun, Hallituskadun ja Pakkahuoneenkadun risteykset ovat tasa-arvoisia ja on väistettävä oikealta tulevaa liikennettä.
Raksilan suunnasta tullessa Lävistäjältä myös kääntyminen oikealle Linnankadulle ja ryhmittyminen oikealle kaistalle.
Pakollinen mäkilähtö "Pokkitörmälle" eli Aleksanterinkadun pohjoispäätyyn ja siitä jatkettaisiin vasemmalle kohti Merikosken siltoja ja Raattia. Siinä on heti risteyksen lopussa sitten kohta, missä täytyy väistää takaoikealta tulevia.
Tästä voikin jatkaa Tuiraan ja Tuirassa sitten kääntyminen Bertel Jungin tielle (pitää muistaa tsekata bussikaistan liikenne, ennen kuin vaihtaa kaistaa sen yli)
Bertel Jungin tieltä jatketaan Kuusamontielle, ja sieltä liitytään motarille pohjoisen suuntaan (ihana mutkaramppi).
Jossain välissä voisi testata sellainen liikennevaloristeys, jossa on oikealle kääntyville pelkkä vihreä nuolivalo, esim. Limingantien ja Kallisensuoran risteyksestä. On hyvä hoksotintesti.
(kauheen sekavassa järjestyksessä nuo kaikki, mutta saisi kai siitä jotakin jännitystä elämään, vaikka Oulu nyt on Helsinkin verrattuna vielä helppo kaupunki ajaa)
Olet selvästikkin odottanut tilaisuutta esittää tämän, sen verran yksityiskohtainen ja kiero suunnitelma
Pitäisi ajaa sellaista tietä pitkin, missä on paljon kaistanvaihtoja. Joutuisi pää pyörimään kuin puolukka perseessä ja jos ei pyöri niin hylky.
Vierailija kirjoitti:
Paljon tasa-arvoisia risteyksiä ja sitten yksisuuntaisia katuja matkan varrelle. Niillä pystyy testaamaan, että onko kuski hereillä.
Oman haasteensa tuohon toisi vielä pyöräilijät jotka eivät osaa väistämissääntöjä. Oikeasti, en ole varmaan koskaan nähnyt pyöräilijää joka osaisi väistää oikealta tulevia tasa-arvoisessa risteyksessä.
Ruuhka-aikaan ydinkeskustaan missä tahansa kaupungissa. Tai muualle vilkkaille teille. Tosin jos on oikein ruuhka niin ei ehdi ajamaan montaakaan kadunväliä kun aika on loppu.
Syrjäiselle metsäautotielle ja tukkirekka tulemaan vastaan
Minähän ajoin miten halusin:D ajoin inssin Oulussa, ja sääntö oli se että jos ei muuta sanota niin mennään suoraan. No, jostain kumman syystä ryhmittäydyin oikealle kääntyvien kaistalle. Siinä iski paniikki, kun en kiireessä tajunnutkaan vilkuttaa.
Inssi haukkui takapenkillä olleen opettajan, koska tämä oli hänen mukaansa koputuksilla ohjannut. Koputukset olivat peräkontissa kolisseet keilat. Mutta päästi minut säälistä läpi koska en kuulemma kuunnellut tämän opettajan merkkejä :D
2,5 kierrosta liikenneympyrässä. Mieluiten siinä edellä mainitussa Haagan liikenneympyrässä.
Taskuparkki, mäkilähtö, Haagan liikenneympyrä, kääntymisiä spårakiskojen yli, kapeita katuja jossa juuri ja juuri mahtuu kaksi rinnakkain, tilanne jossa joutuu väistämään tai muuten huomioimaan yhtäkkiä ilmaantuvan hälyytysajoneuvon (mieluiten hööki, säiliöauto tmv. iso).
Etelästä päin Sturenkadulta käännös vasempaan Mäkelänkadulle. Ensin pitää ryhmittyä spårakiskoille ja kääntyessä väistää suoraan ajavia.
Tampereen keskusta olisi ollut hyvä paikka ajella viimeiset pari vuotta. Tietöitä ja poikkeusreittejä. On siellä vieläkin jotakin, mutta hieman on rauhoittunut.
Tästä saisi hyvän reality-sarjan. Verkkoon voitaisiin perustaa kaupunkikohtaiset ryhmät, jotka suunnittelisivat inssin ajoreitit. Sitten vaan live-video seuranta siitä, kuinka korttia haihattelevat selviävät testeistä.
Yhtäkkiä 50 nopeusrajoitus pienellä pätkällä 60 jälkeen. Omassa inssissä oli tämä ja läpi pääsin :)
Paljon tasa-arvoisia risteyksiä ja sitten yksisuuntaisia katuja matkan varrelle. Niillä pystyy testaamaan, että onko kuski hereillä.