Kutsumus tulla papiksi
Olen kokenut kutsumusta pappeutta kohtaan nyt jo hetken aikaa. Tämä on yllättänyt minut ja tunne voimistuu koko ajan. Kysyin eilen lapsiltani mitä he olisivat mieltä, sopisiko papiksi ja yllätyin heidän pitäessä sitä täysin realistisena.
No ongelma tulee nyt tässä. En ole kristitty. Olen saanut uskonnollisen kasvatuksen, mutta jehovan todistajien seurakunnassa ja tätä myöten en ole itse liittynyt kyseiseen uskontoryhmään saati mihinkään muuhun. Tämä luo tietenkin melkoisen yhteentörmäyksen haaveeni ja mihinkään kuulumattomuuden välille. Nyt mietinkin, että mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä.
Usko Jumalaan on kantanut minua läpi elämän ja haluaisin olla korkeammalla kuin maallinen kehoni ja mieleni ja auttaa sekä tukea ihmisiä elämässä, sen kriiseissä ja oma ajatusmaailmani pohjautuu aina jollain tavalla uskonnollisiin asioihin kuitenkaan en koe, että voin valita uskontokunnan johon haluaisin liittyä. En usko instituutioihin tai muihin ja tämä on ristiriidassa kutsumukseni kanssa.
Tiedän, että vastaus tulee kyllä vielä. Täytyy vain odottaa sitä saapuvaksi.
Te joilla ammatti ollut kutsumus, minkälainen tie kutsumukseen oli? Luovuitko jostain omasta periaatteestasi ammattisi tähden?